Rossignol

Alla inlägg under juli 2013

Av Bella - 20 juli 2013 18:44

Jag sitter på altanen, ute låst! Så jag kan ju passa på att skriva om dagen! Vi träffades vid halv 11 i skogen, jag med Wilja o Zion, Maja med Achilles, Link o Jamie, Malin med Vegas och Jamma och så Mathilda och Viggo. Vi tog väl upp det mesta av skogen med 5 spår och 2 spår upptag. Zion fick gå Mathildas spår med två apporter och ett slut. Han var fin i början men tappade sen bort sig lite och slarva omkring, fick sen upp spåret ordentligt och spårade super fint med drag i linan fram till slutet, betyg Godkänt! När alla hade gått sina spår så vallade vi upp en uppletar ruta. La ut 6 föremål till Wiljan, som fick in 4 och där nöjde vi oss. Zion fick köra upplet. Vi har tränat rätt mkt på att han ska komma in med föremålen till mig, han har ju gärna velat behållt dom för sig själv. Så jag värmde upp honom lite och sedan gick vi fram till rutan, där malin gick ut på en rak sträcka i rutan och Zion fick se. Hon dumpade 2 föremål på vägen ut lite diskret och 3:e och sista föremålet bollade hon med och lockade på Zion. När hon var tillbaka så släppte jag honom, han sprang och BAM tog första föremålet, vände och sprang tillbaka till mig och lämna, WIHOO, massa kattmat belöning. 2:a skicket lika fint, 3 fick jag puscha honom och tagga upp honom lite för att få honom att gå ut. Han sprang ut, leta leta leta och vimsa lite och hitta sen föremålet som han kom in med!! Duktiga valp, va gla man blir! Mathilda hade känslan att det skulle gå bra för alla hundar idag och det gjorde det!! Vilken super kvinna! Mer sånna känslor åt folket! :) hahaha! Vi tog en lunch och sedan blev det lydnads träning! Vi tränade alla moment och blev sedan komenderade av Sanna i en kedja. Linförighet, inkallning och hoppet! Kanon duktig liten kille! Jag tänker bara skriva att det som gick bra, GICK BRA!! Det dåliga spar vi till en annan dag, för jag är skitans nöjd med denna dag! :) bra tajming, nu kom Henning hem! Nu blir det grillat och rödvin! Hejsvej!

Av Bella - 15 juli 2013 21:18

Min underbara semester börjar lida mot sitt slut, tyvärr! 2 fantastiskt bra veckor (min 3:e vecka har jag v.31) Semestern har bjudit på lydnadsträning, spår, inomhus sök, upplet, mysiga grill kvällar, rosé och drinkar, fantatiska vänner, tältning, husbils camping, förlovning, utställning, bad och mkt mkt mer!


Vi var bla. och kollade när Pia tränings tävla med Vasco i Strängnäs, duktiga dom! Vi passade på att köra lite lydnad då. Vi åkte direkt därifrån hem till Maja som bjöd på LYX.räkmacka   



         

     


Vi var även en dag och tränade för Frida Wallen i lydnad, en lärorik och rolig timme. Samma dag träffade jag Merja, som är super duktig på spår, och fick lite hjälp och tips med Zions spår. Väldigt kul ! Zion tog båda Merjas spår fint. Ett spår på ungefär 300 m med 2 apporter och ett slut + ett lite kortare med bara ett slut. Nöjd och stolt över min valp åkte jag till Jenny där Maja och Pia var och vi käkade tacos och pratade om kvällens träning. Vi bestämde oss för att ut och spåra dagen efter, för det gick ju sååå bra, vi träffades dagen efter och Zions spårade så jävla dåligt, HAHA TYPAN!

 

        

 

En solig dag i skogen med krovgrillning och.....

 

 

....Spår

 


Uppletande 

             

 

 

Vi har tränat på kluben, här platsliggning brevid bästaste syrran Jamie!

GULLUNGAR!! 

 

Vi tränade lite utställning

 

   

 

och busade, så klart!

   

 

Vi blev BIS Valp, på rasspecialen i Eskilstuna. 10 valpar deltog Zion gick som vinnare ur 6-9 månaders klassen. Vann även mot tiken 6-9 månader och därefter även mot BIR 4-6 mån valpen. Fina och bästaste Zion! 

      

Zions kritik:

mkt lovande med fina linjer ännu lite nätt i huvudet. Bra överlinje, tillr. benstomme ännu lite grund i bröstet. utmärkta rörelser för sin ålder, god päls, fint temp. BÄSTA VALP! (BIS VALP) 

 

I helgen har vi vart hos Blomman på ett litet Aussie läger, mkt trevligt! Kanon väder på lördagen, vi spåra och bara njöt i solen, käkade gott och tälta. 

 

     

Malin ger mig proffs tips, se hur hon går in i sin roll! haha!

     

 

5 dagar var vi ut o campa. Satt oss i husbilen och bara körde och stannade till där vi kände fört. Sov länge, käkade gott, slappa, bada, och så klart liiiite lydnads träning! 

   

 

Och hur det går med all träning, de tar vi en annan gång, tror jag är i nån sorts depp period, där jag tycker att vi är rätt kassa på det mesta och inte får till nått. Men det vänder nog snart!  Vi tränar vidare trots allt!  


 

 

Ovido - Quiz & Flashcards