Rossignol

Alla inlägg under april 2015

Av Bella - 18 april 2015 20:46

Idag har Maja och jag haft sök kurs för 4 nybörjar hundar! Vi hade tur med vädret o solen lös på oss hela dagen! Härligt! Hoppas på lika bra väder imorgon med då kursen fortsätter!

Vi körde sen ett sök pass själva o MalinW slöt upp!

1. Station 1, direktbelöning
2. Station 2, direktbelöning
3. Station 1, direktbelöning
4. Station 1, markering lösrulle
5. Station 1 (flying) direktbelöning
6. Station 2, direktbelöning
7. Station 1, markering lösrulle

Ett kanon pass där Zion fick markera ny figge för första gången. Vi station 2 hade vi en pop-up hjälper idag. När Zion var rakt ute på djupet så gjorde figg en pop-up och vi fick till fina framslag! Alla figgar helt dolda med camoväv! Åhhhhh va kul det är!


Wilja fick även aktiveringssök, flyings mellan Maja o Malin och fick skall markera! Blev helt slut, perfekt!

Av Bella - 16 april 2015 22:59

Igår tränade vi sök/markeringar i 3 st av vallade korridorerr.

Ruta 1: En helt perfekt station 2, markering lösrulle

Ruta 2: Station 1 med väl dold lega. (Militärenas typ skyttegrav) markering lösrulle.

Ruta 3: Station 3 med "fel" vind. Dvs. dom fick figg i nosen redan från stigen nästan men vi ville kolla o se hur hundarna gick på den! Zion drog rakt o fint ut mot djupet men vi ca 40 m slog han en kort bit bak och vände och kom mot stigen. Jag kallade in honom och gick fram i rutan nån meter o skicka om, då sprang han 90grader åt höger o tog figg, hihi! Direktbelöning

Nöjd o glad över det passet!

Wilja fick ett klurigt och utmanande spår som Maja lagt tidigare.. 2 pinnar plus slut o längden var 600m! Hon spåra nog 1 km och in, bara en pinne plus slut! Ojoj de va klurigt men kul o tungan hängde nästan nere på marken när vi kom i mål!

Vi åkte till klubben o Zion fick köra lite lydnad!

Idag blev det en kort sväng lydnad för båda hundarna! Zion fick 5 min platsliggning, saktgående,kryp, skall och ett nytt moment stegen!

Sen hade vi agilitykurs i regnet!

Imorgon väntar agility träning och säkert en sväng lydnad!

Av Bella - 12 april 2015 18:47

I går hade jag o maja fixat en träningstävling för rapport hundarna! Samlig hemma hos mig vid 10 för lottdragning! Vi hade snitslar och rekat apellsträckan dagen innan i skogen bakom mig. Alla hundar sprang så stämmningen var på topp när vi åt lunch här hemma ute på altan! Dagen fortsatte med lydnad, platsliggning, budföring och prisutdelning! Lyckad dag o alla blev uppflyttade, synd att det inte var på riktigt!
Zion fick en komenderad lydnads 2:a med en dommare som satte poäng! Gick fint!
Jag hann med lite agility träning också innan det var dax att åka hem!

Idag mötte jag upp en liiiten del av räddningsgänget för inomhussök i grishuset! Zion var totalt jävla galen! Miljö+nya figgar=sant! Ju fler tomskick ju galnare blev han! Vi fick ett å annat hjärtstopp ett par gånger! "Självmordsbenägen?", sa Yvonne! Hahah härliga hund!!!
Vi fick 2 pass var o sen va kl 13 o vi åkte vidare mot klubben för att möta upp Maja! En lunch och taktiksnack började vi med! Vi prata igenom våra hundar, var dom ligger i bruks träningen, vad vi ska fokusera på och hur! Nyttigt!!

Sen blev det ett lydnadspass! Zion fick köra igenom lite lägre moment och jag började idag belöna position i krypet och inte själva krypet och det blev så himla bra direkt! Yes!!

Vi tränade också skall och saktagående och även lite lydnadslydnad som rutan och fjärren!
Zion va på topp!!

Vi avslutade dagen med platsliggning med skott, 5 min 4 skott! Gick hur bra som helst!

Riktigt bra dag och Zion är (PÅ RIKTIGT) trött nu! Wilja har mest fått drällt runt idag, de är också najs!

Av Bella - 7 april 2015 22:10

Wow vilken jäkla väder idag!
Mötte upp Maja vid 10.00 i skogen. Körde en sväng rapport med coolaste Jejjan! Och sen fick Wilja, Zion och Link träna upplet! Vi körde på en lite mer öppen yta o solen tok stekte på oss!!! Efter att ha kört igenom alla hundar så bara hängde vi i solen, vindstilla o alldeles , alldeles underbart!!!
Vi åt lunch ute, åhhh vad jag har längtat efter de här! Långa varma dagar!!!

Vi körde ett pass (typ 3 timmar) agility med Eva! Maja lämna kvar Jamie med mig så jag körde både Zion o Jamie! Kuuuuuuuuuuul kul kul kul så
jävla kuuuuul!!!! Fantastiska hundar också men vi har lite att träna på!
Zion:
- kontaltfält i bana (i fart) svårast idag när de va tunnel efter balansen!
- slalomingångar från olika vinklar
- vart JAG ska vara placerad (trycker jätte lätt ut honom)

Jamie:
- kontaktfält i bana (mest jag som måste komma ihåg att göra rätt)
- slalom
- tunnel raksträckor
- Sen måste jag springa på mer!!!

Vi avrundade dagen med lite lite lydnad!

- Rutan (med target)
- Apport
- Skall

Sen blev de mat och hemfärd vid 20.00 En lång o helt perfekt dag!







Av Bella - 6 april 2015 21:45

Dagens sök pass!

1. Flying station 1
2. Flyings station 1
3. Flying station 1
4. Flyings station 1
5. Flyings station 1
6. Flyings station 1
7. Flyings station 1
8. Stilla från stigen station 1
9. Flyings station 1
10. Flyings station 1
11. Flyings station 1 MARKERING
12. Flying station 1
13. Flying station 1
14. Flyings station 1 (han springer ut utan "kontakt" med mig dvs en meter för långt bort från min sida, hejdar honom och skickar om), synlig figg
15. Flyings station 1
16. Flyings station 1 synlig figg(jag skickar snett och tar tillbaka honom och skickar om rakt) )

Gick fint, och gjorde en kanon markering med lösrulle! Hejja!!

Glömde ha med vatten på stigen så vid ett skick stannar han o dricker för att sen fortsätta fram o ta figg! Dumt av mig!

Hade öppen figg i slutet på ena sidan o andra sidan plocka jag in figgen närmre stigen! Bara för att fortsätta köra några skick till trots att han är trött!

Super nöjd! Var ett tag sen vi körde flyings då vi nu tränar station 2 och markeringar. Flyings ska in sen igen när station 2 och tomslag sitter till (Typ) 100! Men först, nöta på grundträningen!





Av Bella - 3 april 2015 19:34

Idag flexa jag ut från jobbet vid 13.00
Åkte ut till fårhagen o fika o hängde lite med brudarna!
Vi passade på att ta hjälp av Maja för markeringsträning! Vi körde även ett lydnadspass inne i hagen när de andra valla! Glad kille! Sanna ville sen köra ett pass i vallhagen med Zion så de fick hon göra!

Vi åkte sen till pappa och träffade deras lilla valp! Urban! Wilja är fin med valpar trots att hon är så stooor! Zion var inte speciellt intrrsserad men bjussa på lite lek till o från!
Wilja fick sen ett spår som hon löste bra!

Nu är dom trötta och det blir slapp i soffan resten av kvällen!

Av Bella - 2 april 2015 19:28

Nu äre Påsk och i vanlig ordning väntar jobb! Men har vart ledig i dagarna två!

Igår träffades vi i skogen o Zion fick träna markering! Gick jätte bra!
Wilja fick ett personspår på 600m ivrig i början o missar en pinne annars allt med in och en nöjd tjej!
Vi åkte till klubben för lydnad! Zion va på hugget och fick träna rutan o fjärren till 2:an och kryp på blöt o lerig plan och skall till brukset! Kul!!
Lite frittfölj fick det också bli sen mest bara bus!
Försökte oss på ett agility pass, slalom träning men vi va trötta båda två så vi sluta ganska snart!
Bra dag!!

Idag träna vi sök!!

200m stig!

1. Station 1
2. Station 1
3. Station 2
4. Flying ut på station 1
5. Station 2, ut på djupet slår bak en bit, vänder o går fram men kommer in på stigen.
6. Skickar om (har hunnit gått en bit fram på stigen) perfekt framslag o träff.
7. Station 1 (vattnar)
8. Station 2
9. Station 1
10. Station 3
11. Station 1 (trött, skickar på en flying men stannar upp, tar tillbaka honom, vattnar o skickar om)
12. Station 1, (upp på ett berg) går inte ut på djupet, så skickar om
13. Station 1, plockat in figgen nära och öppen, får springa ut på en flying.

Super fina framslag med träff och en perfekt station 3 (rakt ut på djupet, framslag, in mot stigen o träff)

Trött vid skick 11, vill ändå att han ska kunna gå fast han är trött, DOCK skulle jag tänkt på att förenkla när jag märker att han är trött! Så att det fortfarande blir korrekta raka skick!
Men är riktigt nöjd över passet! Fan så fint han går!!

Wilja fick spåra idag igen! Vi gick Gins gamla spår, Sanna va snäll o lät pinnarna ligga kvar! Perfekt aktivering.

Nu ska jag planera fortsatt sök träning!

Skapa flashcards