Rossignol

Alla inlägg under augusti 2015

Av Bella - 26 augusti 2015 21:32

Zion går på nånslags halv vila just nu. Han har ont, men visar det inte, allt går gärna i 150 men när jag klämmer o känner så visar han faktiskt att han har ont. Han krascha med däcket på våran senaste agilitytävling o jag tror det är därför han har ont, bla. Man ser på filmen från loppet hur han haltar till efter "smällen". Nåväl, imorgon ska vi till Eva Solstrand o kolla upp honom. Han har fått vila från sök, agility och långa lösa promenader. Men mer noggrann än så har jag inte vart.
Men vi måste ju träna nått medans vi vilar o spår har det blivit för Zion, massa spår!! Och duktig är han, jobbar fint i spåret, men han är lite svårstartad i början av spåret och ibland efter apporterna i spåret också men de blir bättre o bättre! Idag va nog bästa spårarbetet hittils. Han hade ett jäkla sug i spåret och det gick som på räls genom hela spåret och han markera alla (3) pinnar.

Igår fick Maja och Matilda lära mig lite om skydd! Tjejerna provade på de för nån vecka sedan och har bestämt sig för att träna de i vinter. Vi vill såklart hänga på (utan att ens ha testat, Haha )

Zion gick igång ganska rejält på skinn trasan och blev nog mest förbannad!!
Skyddsärmen va också kul, den vägra han släppa. MEN vi får väl se hur kaxig han är sen när han ska leka med en riktig skyddsfigurant i vinter! Ha ha ha!

MEEEEEN de blir vila från lek ett tag framöver nu också. Gissar på korta koppelpromenader som jag älskar!

#blodöverallt #aussie

Skapa flashcards