Rossignol

Direktlänk till inlägg 19 november 2015

Blask!

Av Bella - 19 november 2015 18:06

Vilket blask väder idag! Längtar verkligen till snön men när det är snöblandat regn då är det inte kul!

Idag körde vi inomhus i Dunderbo. Rally för Wilja o Lydnad för Zion.
Vi gick igenom alla 3:ans moment för att checka av lite.

Friaföljet med långsam marsch, vändningar på stället och sidförflyttningar fokuserade vi på idag. Måste träna sidförflyttningar till vänster och bak (då blev han sne) höger gick fint. Vändningar på stället kan han. Långsam tappa han positionen lite till o från.

Sättande undergång har jag tränat genom att jag backar. Och idag provade jag att gå vanligt och de gick ju bra! Ska fortsätta träna det backandes ett tag till iaf. (För om han inte lyssnar ordentligt så väljer han ligg)

Inkallning kunde vi inte köra då hallen är för liten. Men min plan är att ha leksak bakom honom som han får vända o ta om han stannar. Har han dålig fart i inkallningen så kommer jag inte stoppa honom utan göra en slät.

Rutan gick ju inte heller att köra. Men har innan skickat honom 25-30m mot target.

Hopp-apport provade jag på klubben förra veckan. O de kändes inte som några konstigheter.

Metallapporten la jag ut idag o hetsa upp Zion innan jag skicka. Han har förr inte tagit den men idag tog han den som om det var en vanlig träapport (han har ju inga häftiga gripanden på den heller) och sen balansera han den i munnen hela vägen in till mig. Haha blä va äckligt!

Vittringen. Den kör vi elit-style (med Majas pinnar) och den är klockren!

Fjärren. På planka kan han nu alla skiften men ibland fuskar han o flyttar fram då tar jag tillbaka han till plankan. När han gör klockrena skiften på plankan så trampar han om vilket stör mig. Så idag kom vi fram till att de nog handlar om belöningsförväntan. När jag belönar ett skifta tar han ibland ett steg emot mig för att möta mig. Vi la in omvänt lockande i belöningen o de kan nog göra susen. Vi hade även en låda framför för att tydligt berätta att du ska inte fram! Blir nog bra. Men kommer nog få köra på planka ett bra tag till!

Kul är det med nya moment och De verkar Zion också tycka! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Skapa flashcards