Rossignol

Direktlänk till inlägg 8 maj 2016

Vädret!

Av Bella - 8 maj 2016 23:06

Underbara dagar med sol o värme!

Långledigt för vanliga döda, vanlig ledig helg för mig! Men har ändå haft långledigkänsla! I torsdags efter jobbet så åkte jag o Henning till några vänner o grilla o drack några kalla öl! Så mysigt o riktig sommarkänsla! Blev lungt då jag jobba på fredagen. Som vanligt på fredagar är vi ute o jobbar på Dunderhallen. Vi rensa bort massa träd o slet o svettades i värmen! Underbart! Efter jobbet så åkte jag o Henning med hundarna ut till Thessan o Micke där hundarna fick härja fritt på deras stora tomt! Efter nån timme i solen så bestämde vi för att åka hem o byta om för att åka in till stan o käka o ta några öl! Väldigt trevligt! Lördagen så mötte jag upp Maja o Malin för lite skogsträning. Zion fick träna markeringar, gick kanon! Vi åkte sen till Äspuss och hundarna fick bada en sväng. Vi avsluta dagen med lite lydnads träning o fika i solen, på kvällen grilla vi och satt ute tills det blev kallt, runt 22! Då fick jag o Jenny för oss att såga ner ett träd så de gjorde vi! Haha

Idag åkte jag o Zion till fårhagen o kolla på när det vallades. Jag satt mest o njöt i solen. Tog en lunch med Malin o åkte sen ut till Matte o Camilla o kika på deras fantastiska hus som dom håller på att renovera! Blir så jäkla bra det där! Ca 240 kvm är huset o dom har blåst ut allt! Men snart är dom klara och jag är så imponerad av deras arbete dom lagt ner på huset! Så duktiga!
Zion hade nog fått solsting o slog över i den värsta adhd:n någonsin och sprang runt med sin boll och va dryg i över en timme ute på gården, haha! Hopp in i bilen o somna som en stock medans jag mötte upp Matilda o Viggo för lite spår! Vi gick ett varsitt kort spår åt varandra o tanken va långpromenad i väntan på spåren med det blev hänga i solen o snacka skit i en timme ist! Skönt! Spåren gick bra! Och när vi vara klara för dagen vid kl 17, så va jag trött o Zion med! Vi åkte o käka o handla med mamma o sen hem o slappa! Riktigt skön helg! Imorgon börja en hemsk jobbevecka med 8 dagar på raken! Men den ska vi nog överleva och få in ett å annat träningspass också!


Välkommen sommaren!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards