Rossignol

Direktlänk till inlägg 11 maj 2016

Sök och spår

Av Bella - 11 maj 2016 19:05

Zion känns i toppform just nu och det är så jäklans kul att köra allt med honom nu!

Nu på fm körde vi sök och på em fick han spåra!

Söket fick han köra med Maja då hon ska tävla honom snart. Jag har råkat anmäla o betala till en tävling jag inte ens kan åka på! Så då får Maja helt enkelt tävla honom. Problemet löst! Haha
Maja fick idag köra Zion i söket. Jag o Linda figga!
1. Tomt
2. Tomt
3. Träff (skall tills Maja kom ut, ingen belöning)
4. Tomt
5. Tomt
6. Träff på låda (där i låg jag, han ville in men börja sen markera, jag belöna)
7. Tomt
8. Träff (10-15skall)

Gick toppen med fina framslag och bra markeringar! Kul att det funkade med Maja på stigen! Coola hund!!!

På eftermiddagen mötte vi upp Matilda i skogen o la varsitt spår till varandra. Det gick bra, dock behöver jag köpa ett par handskar att spåra i då Zion ligger på så jävligt att jag inte kan hålla emot, och när han får dra iväg så blir han yvig o slarvig. Behöver hålla emot mer! Men alla pinnar in och ett bra jobb av Zion.

Wilja fick träna rally i 2 omgångar! Går fint med alla moment! Hon är ärtig och glad som alltid!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Skapa flashcards