Rossignol

Alla inlägg under september 2016

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara träff ute på djupet på 50m. I går fick jag stött honom genom att traska ut i rutan om inte så kommer han tillbaka o vill bli omskickad. Han jobba o jobba o jobba o till slut fick han inte alla 4 föremål... Men de va tufft och jah behövde stå mitt i rutan för att då ut honom. Idag la vi rutan i en uppförbacke.. Tungt! Men 2 föremål på djupet och inte fullbred. Jag skickar och han söker av hela rutan jätte fint alltså till sin Max gräns.. Sen kommer han in o jag skickar om, ut lika glatt som innan men viker av ungefär vid samma längd och kommer tillbaka, jag tar bara några steg ut i rutan och då for han iväg upp och ut på djupet och plockar ett föremål. Då är jag alltså bara kanske 5 m in i rutan. Jag backar tillbaka o tar emot honom o föremålet. Sen ska vi upp o ut på djupet igen och hon kämpe o kämpar o kämpar men tar sig inte riktigt ut på djupet och så fort han kommer in så bara skickar jag om. Jag har bestämt mig för att han SKA ta sig ut.. Och efter en massa minuerts envishet så bara tar han sig ut o plockar in det sista föremålet, woho dunder belöning!

Efter upplet o fika så tog vi våra spår. Ca 600m med 5+slut. Zion jobbade så jäkla bra... Det va en fröjd att gå bakom i linan och jag kände verkligen hur jag kunde lita på att han skulle ta mig runt spåret. Det va bökig terräng, i skogen var det mkt ris och grisbök..och sista 3-400m av spåret gick på ett kalhygge.. Underlaget varierade mellan traktorstig och högt snår och buskar o ris. Men det störde inte honom! Härlig attityd i hela spåret!!

Efter spåret så fick han träna kryp med kasst underlag. Funkade fint!

Vi sköt sen 2 skott för Jax och direkt efter de fick Zion springa budföring. Attityden på topp och hade t.om startskall från Paula. Win!

Det va så härligt ute i skogen så jag kunde inte låta bli att köra 3 st markeringar. En i ett dass, en uppe på en trappa och sista en vanlig i skogen. Zion var hel taggad och tyckte de va så roligt med lite knasig gömmor. Blev så bra träning!!

Zion har haft en riktigt kalas dag och tyckt att allt vart himla roligt och jobbat sååå bra!! Nu hoppas jag att samma glöd o vilja ska infinna sig på tävlingen nästa helg! :)

Wilja fick springa i skogen o leka med Jax och även köra upplet! Det va hon nöjd med!

Stå markerar en pinne

Ovido - Quiz & Flashcards