Rossignol

Direktlänk till inlägg 8 juni 2013

KAKAO

Av Bella - 8 juni 2013 10:56

Igår när jag satt på jobbet vid lunch så ringde min hundvakt och berättade att Wilja och Zion vart hemma själva hos dom mellan 10-12 och då gått bananas på ett kakao paket. Jag ringde vet. Som bad oss komma in direkt. Jag fick åka från jobbet tidigare o hämta upp sattygen, in till vet. Där dom fick varsin spruta och det tog bara nån minut sen var dom igång och spydde o spydde. Zion spydde mest kakao medans Wiljas var med ljusbruna, då dom först tänkte att hennes redan gått it i blodet men tänkte om rätt snart är det troligvis bara var så att valpen hade vart glupskare. Det låg ju även knäckemackor och pasta på golvet så det kan jag mer tänka att wilja kalasat med. (Dom bygger om köket hemma så hade alla torrvaror i kartonger på golvet). Vi fick ligga kvar i rummet över en timme för observation, som tur var hade jag min bästaste brorsa med mig, vi fick sen med oss hem en flaska kol som hundarn skulle få dricka vid 18.00 Vi var hemma igen typ halv 4, och la oss o vila lite, hundarna va väl mest trötta efter sprutan, kunde inte märka av nått symtom för förgiftning. Jag mötte upp Maja, Malin, Mathilda lite senare. Tur var väl de (då Henning är bortrest) för dom hjälpte mig att få i hundarna kolet. Med Wilja räckte det med att jag stod o öppna hennes mun o Maja hällde i, Zion däremot var lite svårare. Malin höll Zion, jag öppna hans mun och Maja hällde. Vi tog en kort promenad ihop med sjuklingen Link. Sedan fick dom liggga i bilen medns vi tog en låååång prommenad med alla de andra hundarna. Jag kollade deras puls igår nästan varje timme, den slog jämnt på båda hundarna och hade under hela kvällen samma "takt" alltså Zion ca 100/min och Wilja ca 70/ min. Jag tog även tempen på dom båda och båda hade 38,1. Jag var upp en gång i natt o kollade av dom och det var samma lika. På kvällen vid ca 21.00 fick dom käka, då var dom riktigt hungriga då dom ju tömt hela magsäcken på dagen. Idag ringde jag strömsholm och lyssna lite. Idag får dom inte gå en mils promenad men dom får gå promenad och träna och så.. Hon sa även att jag var in i god tid, antingen åt dom ju kakaon direkt när dom blev lämnade vid 10, då hade de gått 3 timmar men troligtvis så hitta dom inte den direkt och fick tag i den vid kanske 11, då hade det ju i sånnafall bara gått 2 timmar, hon sa idag att man kan hinna spy dom inom 6 timmar innan det sprider sig i blodet. Och det finns inte som rutin men vill man kan man ta ett blodprov om några veckor för att se om det finns i blodet. Men mina hundar har vart pigga o glada hela kvällen igår och idag är det full fart hemma, just nu vid kl 11.00 har det gått 24 timmar sedan det hände och symtom kan ju visa sig efter 4-24 timmar, så känner mig rätt lugn nu faktiskt! Men fy fan vilken oro jag har haft, jag hade i dom första typ 4 timmarna bara att dom skulle dö i tankarna, dom andra 4 timmarna hade jag gått från död tänket till läggas in på dropp tänket, och idag känner jag mig ganska lugn. Jag har nog aldrig googlat så mkt på orden "hund som ätit kakao" "kakao sorter" "hundar som överlevt en choklad förgiftning" "hund äter choklad" osv osv. Men som sagt idag känner jag mig lugnare och vi ser fram emot en härlig dag i solen!!!

2 groggy hundar från igår! Skit hundar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards