Rossignol

Alla inlägg under september 2015

LK2

Av Bella - 26 september 2015 18:39

Förra veckan åkte jag till Grekland med en kollega och 2 brukare från jobbet! En veckas jobb i värmen väntade! Innan paff efteranmälde jag Zion till lydnads 2:an.  Min tanke va egentligen att tävla längrespår men vi kom inte med. Hemresan igår skulle ha startat 13.10 o vi skulle alltså vara hemma till 16.20 Perfekt, behövde träna fjärren så min tanke var ett sisa pass innan tävlingen. Men de kunde jag fet glömma när vi på morgonen vakna av ett sms med info om att resetiden ändrat till 19.20 Omg, fick panik! Fjärren!!!!!!!! Hallå, jag ska hem o träna fjärren!!!! Efter en extra dag med sol o bad fick vi ytterligare ett sms med ny starttid 20.30 När klockan var efter 21.00 satt vi äntligen på planet på väg hem! Min fjärr träning va bara att glömma. Jag la huvudet på kudden hemma klockan 02.00 Klockjäveln ringde 7.30 imorse och jag kände mig förstörd!! Men vi mota oss upp! Va på klubben vid 8.30 för en ordentlig uppvärmnings promenad! Jag va ganska nervös, Zion har vilat en vecka och mina tankar va att antingen kommer han vara sjukt pepp eller sjukt omochkringsig!
Nåväl vi drog startnr 5 av 6 starter!
Platsliggningen gick strålande, hunden brevid satt sig direkt upp men Zion lågt tryggt, cooling! Vi belönades med en 10:a!

Frittfölj, 8p , nosar, ngt långt fram! (Yeees)
Ingen bra start, han började lukta precis när vi skulle börja gå så fick stanna till och "hey" vad håller du på med!?!?! Jaha sa Zion o hängde på och gjorde ett fint FF! Han trängde vilket jag tycker är positivt för då är han med och på hugget!! Tyvärr hade jag halvdan känsla genom Friaföljet, för att jag va så irriterad på starten!

Läggande, 9,5p , ngt steg för mkt

Inkallning, 10p

Rutan, 10 POÄNG! Så nöjd, han gjorde detta moment bättre än han någonsin gjort, inte ens på träning! Spikrakt, snabbt och tvärnit på mitt komando! Så jävla snyggt!!!

Apport, 7 p, sent gripande, ngt lågt tempo in
Han tog apporten utan tassar (yeey) men släppte den o tvekade lite om han skulle ta den igen, han kändes osäker och fick lite sämre tempo in sen!

Hop, 9.5p , sne avslutning

Fjärr, 0p
Ja de gick inte alls! Han har ju låsta framben och när han ska lägga sig från fotposition ska han alltså lägga sig bakåt vilket han inte gjorde och när jag sen bad honom sätta sig så låg han kvar o bara röde kroppen, Hahah ! Jag försökte igen få upp honom men han bara körde hula hula liggandes! Tror de blev kortslutning i hjärnan när första skiftet blev fel!

Helhet, 8,5p

Nåväl de räckte till ett 1:a pris och 2:a på pallen! Kul! Han va peppig o glad!
Tråkigt på FF starten, apporten och fjärren ANNARS är jag nöjd!

Vi åkte sen hem o sov ikapp några timmar!


Några bilder jag snort från Thomas. 

De var visst KM på klubben idag men eftersom att vi åkte hem så missade vi den prisutdelningen men läste precis på fejjan att vi kom 3:a

Nu ska de bli kul med nya moment!

Av Bella - 17 september 2015 20:23

Zion har känts bra efter besöket hos Eva. Så vi körde igång med söket o allt va frid o fröjd! Tills han på morgonkissen skriker till o får ont igen! Suck! En besök hos redog fick det bli denna gång och Stefan upptäckte smärta i en tå, misstänker om skada på böjsena. Resten av kroppen va bra, så massagen och Evas behandling har gett utdelning! De känns skönt, men som hon sa inga större smärtor!

Men lilla tån ska nu kollas på ultraljud om 2 veckor för att se hur pass illa de är! och sen väntar laserbehandling. Så skogen går fet bort nu tills jag vet hur illa skadad den är! Hoppas såklart på de bästa och har en känsla att det inte är någon större fara! (Peppar mig själv).

Nu väntas jobb i Grekland en vecka!!

Av Bella - 8 september 2015 21:23

Nu är vi igång med söket igen. Zion känns pigg och får massage varje kväll... Vilket han njuter av! Liiiten reaktion på höger bak annars känns han fin nu.

Igår körde vi en 100m ruta ca.

1. Station 1, lösrulle
2. Station 1, lösrulle
3 tom
4 tom
5 station 1, lösrulle
Allt bra tills de kom en hund och vi fick av vakta att fortsätta.
6. Tom, går inte ut ordentligt, skickar om
7. Station 1, lösrulle, går inte ut ordentligt och viker av på ca 20m och slår fram o ut från rutan. Kallar in o skickar om. Då ut på djupet o får träff.

Idag va tanken att träna mig själv på stigen genom att gå själv plus att inte veta vart figgarna låg .
Markeringar m fastarullen plus tomskick för Zion.

1. Jag skickade ut zion från rutan. Haha! Stigen låg snett över skogen men jag skickade honom rakt, alltså ut ur rutan. Han gick väldigt grunt o kom tillbaka. Äsch vi låtsas inte om de skicket. Och jag börjar om o skick 1 blir på andra sidan.

1. Tom
2. Station 1, fastarullen
3. Station 3, fastarullen
4. Tom
5. Station 1 (gick ut snett och grunt så kallade in när han va tillbaka längre fram på stigen och skickade om, träff, fastarullen.

På torsdag blir de fortsatt träning av stigen för min del. Och Zion ska få träna på att springa rakt ut på djupet på andra sidan efter ett tomskick.
Och markeringarna blir med lösrullar.


Efter söket vallade vi en uppletande ruta. 5 föremål ute och 5 in! Bravo Zion!

Nu ikväll massage och imorgon vilodag! En promenad o lite kryp träning får de bli. Soft!

Indy är med o figgar i vanlig ordning!

Av Bella - 4 september 2015 21:52

De blev positiva besked hos Solstrand. De va inte så illa med Zion o någon koppelvila behövdes inte! Hon kände igenom o sedan behandla. Fick vila 2 dagar (ett måste efter behandlingen) och sedan sakta o säkert trappa upp träningen! Ska även massera honom varje/varannan kväll!
Jag hoppas att han snart är helt smärtfri och tänker göra ett återbesök hos Eva om nån månad (hon rekomendera att komma tillbaka om 3-6mån).

De blev 3-4 dagar vila helt från träning direkt efter besöket för att sen spåra o träna lite lydnad. MEN igår fick han ett efterlängtat sökpass! 6 skick och han va riktigt taggad! Vi hade nog saknat de lika mycket båda två!
Han gick fint och markeringarna va fläckfria!
4 st skick rakt ut på djupet med lösrulle, 5:e skicket tomt och 6:e direktbelöning!

Idag hängde vi hos Maja hela dagen! Vi åkte sen till skogen o körde upplet med Zion, Link och Wilja. Sen till klubben för en platsliggning m skott. Efter de mötte vi upp Petri, Emma och Emelie för sök! Sjuuuuuukt sugen på att köra men vi spåra ist!
Snälla Petri hade lagt ett riktigt roligt spår med lite svårigheter och lite klurigheter! Men Zion löste de bra! :)
Duktig!

Imorgon väntar lådsök/markeringsträning hemma hos EmmaochPetri och Söndag är de rapport tävling!


Bra helg!

Ovido - Quiz & Flashcards