Rossignol

Direktlänk till inlägg 26 april 2014

Just Do It!

Av Bella - 26 april 2014 16:23

Idag var de dags att tävla den där appellen som jag råkade anmäla mig till. Sanningen är att jag kom med på denna tävling utan att betalat.. Jag klickade i tävlingen men ångrade mig o betalade därför inte.. Några dagar senare fick jag PM att jag hade kommit med.. Hmm! Det är ödet sa Sanna.. Du ska vara med på den här tävlingen, haha! Några dagar innan fick jag ytterligare ett PM om att de inte sett någon betalning från mig.. Nu hade jag ju tränat inför appellen så jag betalade in och bestämde mig för att JUST DO IT!
Dagen till ära så följde bästa uppfödaren Sanna med och tur var väl de då vi drog start nr 14.. Av 14 ekipage! 3 timmar väntan blev de.. Å jag som hatar att vänta! Timmarna gick o de blev våran tur, vi åkte i väg, jag och nr 13 som hade de sista spåren. Vi gick tillsammans in i en hage och vi fick stå o vänta tills dom spårar klart, gick fort..

När de var våran tur gick vi fram till spåret och nervös som bara den pinna Zion iväg kanon fint till första apport som han markera. Han hade sånt härligt sug i spåret! Jag belöna men han var nästan mer intresserad av att fortsätta spåra så jag släppte iväg han, så fint tills linan trassla sig runt benet på honom så de tog stopp.. Jag ropa tillbaka honom, trassla ur och han pinna iväg igen, fram till slutet som han markera (slog vid vinkel 2)
När Vi kom fram till domarna o visa pinnarna, så fråga dom varför jag inte plocka upp pinne nr 2, de tyckte de såg en snabb markering på den, men oerfarna jag som också tyckte de men ändå blev osäker titta inte speciellt noga på backen för att plocka upp den. De va synd. (Sa domaren också)Vi fick betygen 7 och 7,5 neddrag 2p för missad pinne och ytterligare 0,5/1 p för strul vid första apporten och slag vid andra vinkeln..
Jag var iaf så glaaaaaad att vi tog oss runt!!!! Vårat sista spår innan tävlingen stötte vi på en orm i spåret så vi kunde inte fortsätta, så opeppigt innan tävling!
Tillbaka till klubben då alla redan hade hunnit köra lydnaden så va de bara ut på plan direkt!

LF: 9/8 studsar/ändrar pos

Framförgående: 9/7,5 Ingen komentar för 9:an/ryck,drar

Platsläggande:7/0 steg,sakta/lägger sig inte

Inkallning:9/8,5 sitter bakom/något långsam

Apport: 8,5/8,5 omtag/sparkar apport

Hopp: 10/10

Platsliggning: 10/10

Budföring: 9,5/10 mycket fint,slarvigt avslut hos föraren

Detta räckte till uppflytt och 2:a på pallen... Med 269,25p. Lillemor med sin aussie Klara kom 1:a med 270p. Så nog var vi jämna :)

Jag är så stolt över min virriga tonårskille (som har en sån nervös matte) som fixade första pris i Torsdags och Uppflytt idag! Nog var han trött efter dessa dagar då bla. Inkallningen inte var så fartig som den har vart på andra tävlingar och slaviga ingångar...Men va gör de när man han världens finaste hund!!!! De var en varm o lång dag och jag är sååå nöjd!!!

Vi firade med Lyxshake! Haha

 
 
maroe

maroe

26 april 2014 20:00

Grattis Bella va kul :-)

http://www.123minsida.se/minos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards