Rossignol

Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

Underbar semester

Av Bella - 15 juli 2013 21:18

Min underbara semester börjar lida mot sitt slut, tyvärr! 2 fantastiskt bra veckor (min 3:e vecka har jag v.31) Semestern har bjudit på lydnadsträning, spår, inomhus sök, upplet, mysiga grill kvällar, rosé och drinkar, fantatiska vänner, tältning, husbils camping, förlovning, utställning, bad och mkt mkt mer!


Vi var bla. och kollade när Pia tränings tävla med Vasco i Strängnäs, duktiga dom! Vi passade på att köra lite lydnad då. Vi åkte direkt därifrån hem till Maja som bjöd på LYX.räkmacka   



         

     


Vi var även en dag och tränade för Frida Wallen i lydnad, en lärorik och rolig timme. Samma dag träffade jag Merja, som är super duktig på spår, och fick lite hjälp och tips med Zions spår. Väldigt kul ! Zion tog båda Merjas spår fint. Ett spår på ungefär 300 m med 2 apporter och ett slut + ett lite kortare med bara ett slut. Nöjd och stolt över min valp åkte jag till Jenny där Maja och Pia var och vi käkade tacos och pratade om kvällens träning. Vi bestämde oss för att ut och spåra dagen efter, för det gick ju sååå bra, vi träffades dagen efter och Zions spårade så jävla dåligt, HAHA TYPAN!

 

        

 

En solig dag i skogen med krovgrillning och.....

 

 

....Spår

 


Uppletande 

             

 

 

Vi har tränat på kluben, här platsliggning brevid bästaste syrran Jamie!

GULLUNGAR!! 

 

Vi tränade lite utställning

 

   

 

och busade, så klart!

   

 

Vi blev BIS Valp, på rasspecialen i Eskilstuna. 10 valpar deltog Zion gick som vinnare ur 6-9 månaders klassen. Vann även mot tiken 6-9 månader och därefter även mot BIR 4-6 mån valpen. Fina och bästaste Zion! 

      

Zions kritik:

mkt lovande med fina linjer ännu lite nätt i huvudet. Bra överlinje, tillr. benstomme ännu lite grund i bröstet. utmärkta rörelser för sin ålder, god päls, fint temp. BÄSTA VALP! (BIS VALP) 

 

I helgen har vi vart hos Blomman på ett litet Aussie läger, mkt trevligt! Kanon väder på lördagen, vi spåra och bara njöt i solen, käkade gott och tälta. 

 

     

Malin ger mig proffs tips, se hur hon går in i sin roll! haha!

     

 

5 dagar var vi ut o campa. Satt oss i husbilen och bara körde och stannade till där vi kände fört. Sov länge, käkade gott, slappa, bada, och så klart liiiite lydnads träning! 

   

 

Och hur det går med all träning, de tar vi en annan gång, tror jag är i nån sorts depp period, där jag tycker att vi är rätt kassa på det mesta och inte får till nått. Men det vänder nog snart!  Vi tränar vidare trots allt!  


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards