Rossignol

Alla inlägg den 17 april 2013

Av Bella - 17 april 2013 22:03

 

Har anmält Wilja till 2 lydnads tävlingar... Jag tycker det är såå jobbigt att tävla med Wilja. För det första är jag sjukt nervös inför tävling och för det andra är jag hela tiden orolig att wilja inte ska 'sköta' sig. Hon kan 1:an fint i lugn miljö men med störning och på tävling blir det oftas lite kaos! Hon blir uppstressad, jag beter mig annorlunda och alla dessa jobbiga hundar runt omkring som man måste ha koll på och ibland även skälla ut, mycket lukter och mycket annat runt om som man måste hålla koll på enligt Wiljan. Platsliggningen gillar jag inte, vi har bara klarat en av 3. Två gånger har hon börjat lukta på marken, lukta lukta lukta och tillslut rest sig o lukta mer. Hon har aldrig gått fram till en annan hund men tänk, det är de enda jag står och oroar mig för!!! Vi tränar nu denna vecka att ligga med huvudet ner i backen i en min, 2 ggr/dagen. Nästa vecka ökar vi och kommer öka successivt upp till 4 min! Just nu är 1 min det hon klarar med lill brorsan som störning.

Linförigheten är vårat sämta moment!! Så varje gång vi tränar nu så tar Maja ut sina hundar och även om någon annan är med så får dom fint ta ut sina hundar och störa oss! Perfekt!!

Idag fick vi bra träning. Älva och Link uppbundna i en bänk.Gin, Pippi och Achilles stod vi Maja. Och vi skulle in mitt emellan alla hundar! JÄÄÄTTTE jobbigt för Wilja!!  

 

 


 

 

Ovido - Quiz & Flashcards