Rossignol

Direktlänk till inlägg 6 april 2014

Träningssug & spårlycka

Av Bella - 6 april 2014 23:57

Det går verkligen bra med spåren nu och det känns så jäkla kul!
Känslan är bra o vi går åt rätt håll!
Som uppvärmning innan spåret så får Zion markera en pinne o leta godis i gräset. En rutin som funkar bra! Starterna går bra och har minskat med godiset. Nu endast nån bit några steg fram i spåret. Han kommer iväg snabbt efter belöning vid apporterna, något som vi verkar fått på köpet :)
Har tränat ganska mkt ligg markeringar på sidan av spåret. Och ville nu börja plocka in de i spåret. Har då bett spårläggaren lägga några frolic vid pinnen, min tanke var att han fick belöning för att han hittat pinnen och ifall han inte kunde markera den "rätt" så fick han ändå en belöning att han hittat den. Jag var alltså lite osäker på om han skulle köpa de eller om jag gått fram för fort! Men lille röd åt upp godisarna, titta en stund på mig och la sig, vid varje pinne! Så glad jag blev, duktiga lilla röd! Nu visste JAG att HAN visste vad det handla om så idag körde vi utan godis o Zion ligg markerad pinnarna bra! Nu är det så där kul med spår igen..Hoppas de håller i sig! Wilja har också fått spårat en del, har jag ont om tid eller är lat så brukar hon få gå Zion gamla spår. Lika glad är hon för de och ångar på!

Lydnaden fokuserar vi på linförighet (uthållighet o blicksläpps förbud), apell hoppet och apporten, framförgående, kedjor och budföring. Där är känsla också ganska så bra! Han är fartig och glad!

I agilityn så går de framåt med slalomet, han börjar bli mer hindersäker. Nu ska vi ta tag i att träna i target och flera hinder! Kul !! Tävlingar är inplanerade i sommar :)

Hemma tränar vi sbk-täcket, varje morgon o kväll vid maten! Han äter alltså med de på sig! I början så sprang han in i vardagsrummet så fort jag höll i de, så började med att han kom till mig när jag höll de i handen, belöning, nosa på de, belöning osv. Nu kommer Zion fram och typ ber mig sätta på täcket så han kan få börja äta! Vilka framsteg va! Hahaha lilla prinsessan!! Ibland blir jag inte klok på honom, men ack va jag gillar min lilla kille! Han är väldigt speciell och ibland väldigt komplicerad och väldigt unik och de gör att jag bara gillar han mer o mer o mer o mer!!!!!

I väntan på att gå in till stans bästa frisör, Matilda!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards