Rossignol

Direktlänk till inlägg 18 april 2014

Apport!

Av Bella - 18 april 2014 22:24

Igår var vi till Bro-Håbo och tränade, jag o Maja. Det gick både bra och mindre bra!

Körde igenom alla moment i appellen med belöning och så körde jag igenom LK1 med belöning vid transporter.

Linförigheten kör jag belöningar i, för att få upp lite attityd när vi blir komenderade och när jag kör utan komendering då tränar jag uhållighet bara, med stor belöning efter.

Framförgåendet är det fortsatt träning med "alla steg" för sig.. och inte sätta ihop hela momentet för ofta..

Fortsatt träning på hoppet, inkallning o läggandet.

Apporten börjar jag bli gansa nöjd med (med tanke på hur det har sett ut)! Från att inte ha kunnat gripa, springa med den hela vägen in, inte kunna sätta sig fot med den i munen osv... till att faktiskt ha ganskla bra fart både in o ut, iof ganska dåligt gripande men det ska vi jobba på!



Idag blev det träning med sockerligan, alltid lika kul! Syskonskaran var samlad minus en, Mamma Thing och Sannas flock!

Vi fick till en 3 min låg platsliggning med varanan röd och svart sockervind! :)




Imorgon ska Jag och Zion följa med Sanna och Pippi på tävlig, vi ska hejja och träna! Ska bli kul! Kameran är laddad!

Sen blir det grillfest på kvällen och söndags träningen är lagd em/kväll, hihih!



 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards