Rossignol

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2014

Massa agility

Av Bella - 12 augusti 2014 00:23

Semestern är slut! Vi har hunnit med massa träning, några tävlingar och annat skoj!

Vi har tävlat i Skutskär, Gagnef och Fagersta!
I skutskär blev jag sjuk och Malin fick tävla Zion första dagen. Dom va duktiga :) andra dagen var jag lite bättre o tävla Zion själv! Utan röst och feberslö försökte jag tävla en väldigt okoncentrerad liten röd! Han var inte rolig för 5öre att tävla den dagen! Inget stämde in, inga kontaktfält, inget sug att "köra", svår att få igång och helt okoncentrerad på uppgiften, jag valde då att lopp 2 bara gå in och köra järnet 4 hopp och sen belöna! Jag härjade upp han i starten (annars har jag en lugn start pga av tjuvstart) tog de 4 hinderna och ut o belöna! Kändes som en bra lösning och ett bra avslut på den agility helgen!

Vi åkte sen till Gagnef och tävla 2 lopp om dagen i 2 dagar! Bodde i husbil på tävlingsplatsen och hade det mysigt! Zion var mkt mer fokuserad på plan än tävlingen innan men vid hopp ut mot ingenting, hann han stanna upp och kika ut på publiken, och så fort det krångla i banan så blev han ofokuserad, allt behövde flyta på för att jag skulle få med mig honom! Vi diska oss i alla lopp och jag tyckte banorna var svåra! Sista hopp banan kändes ändå helt okej o en liten känsla att den här kan vi nog klara! Zion tjuvstarta på den banan och då kom jag av mig och glömde banan! Disk!

I helgen som var åkte vi till Fagersta o tävla! Zion var 100% fokuserad och inget "kolla ut i publiken" trams! Så skönt och såå kul var det att tävla! Jag hade bestämt att ta om kontaktfälten i agility loppen, även om han tog kontaktfälten men inte vänta på mitt OK. Han hade fina kontaktfält, första dagen tog jag om a-hindret (då han hoppa över kontaktfältet) men tog balansen och gungan jätte fint! Andra dagen tog han gungan rätt men vänta inte på mitt OK, och jag tog då om den! A-hindret o balansen jätte bra! Han tjuvstarta I ALLA lopp!!! Och jag ångrar i efterhand att jag inte började om! Kommer bara att komma åt tjuvstarterna på tävling då han aldrig gör det på träning! Men ska försöka härja upp honom i start på träning och få fram lite tjuvstarter så vi kan få lite ordning på de där! För så fort han tjuvstartar så går det åt pip skogen! Vi lyckade iaf göra ett fint lopp med 5-fel (en rivning i början) allt flöt på och jag gjorde mina byten (ganska i rättans tid, vi kollade filmerna efteråt och jag är liite för långsam i vissa byten så Zion får för vida svängar) vi kom i mål utan disk och det va kul att äntligen få en tid på Zion! Han är ganska snabb! Behöver få till tajatare o säkrare svängar och säkrare kontaktfält bla, för att bli liiite snabbare! (Eller bara hålla tummarna att alla bc river, haha )
Zion river inte så ofta men tycker han har blivit lite slarvig på de nu på sista tiden, så höga hinder efter bla. tunnel är nu planen! Nästa tävling 13 sep! Hejjahejja!


I söket går det frammåt! Han är duktigt! Sist fick han köra sitt första tom skick! Vi hade vallat av 4 korridorer (bara maja som figga) de 2 första rakt ut o träff, jätte fina! Jag passade på att träna framslag medans maja gick o gömde sig på nytt, lämnade honom ute i hörnet där han fått träff och gick sen in mot stigen och framåt för att kalla in, han tjuvstarta men bjöd på fina framslag ändå, hihi! 3:e skicket var tomt. Han gick halv vägs ut i rutan, gjorde ett fram slag och jag ropa då "här är jag" hade tänkt att skicka om, ville få han på djupet ut i ruta ! Han brydde sig inte om mig utan började om själv ist, rakt ut på djupet i ett fint framslag tillbaka till mig på stigen! Stack förbi mig och rak ut på andra sidan och fick träff! Haha! Ja där skulle jag ju stannat honom o skickat men fick ingen hejd på honom! Han sprang i sånn fart o var så målinriktad att jag inte brydde mig om att få stopp på honom :) Han hade iaf rätt tänk, finns det inget på den här sidan så kollar jag av andra sidan! Bra där Zion!

Bästa lilla röd!!!



Tur att jag har en bästaste stora svarten också! Upplet(har ävenZion fått trna lte) o spår har hon fått aktiverat med under semester och MYCKET MYCKET bad!!

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards