Rossignol

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2014

Höst, ja tack!

Av Bella - 14 augusti 2014 21:09

Jag tycker det är ganska skönt att hösten är på gång.. och det tycker nog hundarna med!


Igår var vi iväg och träna i skogen. Jag och Matilda! Viggo fick ett spårupptag som han tog såååå bra!! hejja er!!

Wilja fick ett spår och hon va så där härligt lugn och koncentrerad, så kul att spåra med henne då!

Zion tränade rull markering, det gick... ja de gick! Han pendlar mellan att inte vilja ta rullen hos figgen (vi tränar alltså det här utanför skogen) och att ta den men inte lämna den i min hand. Så första rundan tog han rullen hos Matilda kastar ut den framför mig och springer på påvis (utan att jag hunnit sagt nåttt) Han fick komma tillbaka och ge mig rullen i handen för att sen "visa" 2:a och 3:e såg ungefär likadant ut och sista ville han inte ta den, men tillslut tog han den och kom då in med den bra!


Alla 3 hundar fick köra upplet! Willie Wonkan fick starta eftersom att hon äääälskar att springa runt o runt i rutan så blir den bra avallad :)

Zion gick som en klocka! han gick så fint att jag aldrig mer vill köra upplet, haha! Han sprang ut rak där jag visa och  plocka 3 föremål bara pang pang pang! en på djupet och 2 nära stigen. Vi hade sen kvar ett föremål i högra hörnet. Där fick jag inte ut honom rakt utan bröt av ungefär mitten på rutan, men han sluta aldrig o jobba och jobba sig tillslut ut i de hörnet också och fick den. Nu tog vi inte tid men jag kan tippa på att alla föremål var in på under 3 minuter! Fint överlämnande har han (ej fotpos, (än)) och inget tugg! (peppar peppar)


Matilda passade på att visa mig hur man lär in kryp "steg 2". Jag har ju lockat med godis och klickat bra kryp några gånger innan. Jag blev lydnads taggad och åkte ner på klubben o träna  lite brukslydnad. Vi fick till några fina kryp i fotpos. duktig!

Frittfölj, läggande, inkallning, hoppet med bara belöning "hoppa ut" och apport! Jag har bestämt mig för att han ska runda o plocka upp , kommer aldrig få bort dom där jäkla tassarna, eller jag har inte tålamod att träna det så mkt! Så fick till några fina sånna också!


Idag hämtade jag hundarna vid lunch o dom fick följa med till jobbet. Vi har en brukare som är hundrädd och ville träna på mina hundar. Wilja är ju den perfekta träna hundrädsla med, förutom att hon är STOR och SVART! haha. Hon bryr sig inte speciellt om människor och har inget behov av att hoppa och hälsa. En lugn och stabil Janne Långben. Men såklart ser hon läskigast ut och Hon valde att träffa Zion först! Vi åkte till storagran och gick en promenad. En runda med Zion och en med Wilja. Hon gav dom egna person tecken (hon är döv och istället för boksavera namn så har alla persontecken, jag har nr10 bla) Nåväl.. efter en varsin runda på promenaden så fick Zion persontecken "Vild" och Wilja fick "slö" ... haha Zion var upp o ner, hit o dit på promenaden och Wilja bara gick i sitt koppel. Hon våga iaf klappa båda hundarna och ge dom godis och kasta boll med dom båda! Hon ville ta en till promenad med Zion så v gick en liten längre vända. Han var då lös och sökte upp henne emellanåt men då sträckte hon ut handen och sa "bort" på "dövspårk", och Zion köpte det varje gång!  Så kul o se!

Efter jobbet så åkte jag till klubben och träna lydnad. Vi började med kryp, samma steg som igår funkade bra idag igen!

Apporten, belöna gripand, hade även bra fart in och ut! Framförgåendet har jag slutat kasta boll och säger nu stanna och belönar med godis, för att få bort att han vrååål sliter i kopplet. Det gick över förväntan bra! riktigt bra!! så jävla bra!!

inkallning, läggandet, hoppet gick  B  R  A  ! Helt klart en bra träningsdag!

Agility efter med Pia, vi tränade bla. tjvstarter, slalomingångar, back, kontaktfält och hela banor! KUUUUL!!!


Imorgon väntas mer träning med min bättre hälft! och på Lördag åker jag till Örebro för sök träning och lydnad med Sanna och gänget! och på Söndag blir det hemma träning med hemmalaget! Bra helg!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards