Rossignol

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2015

Sökdebuten!

Av Bella - 4 oktober 2015 22:29

Idag har vi tävlat lägre sök! Första söktävlingen ever, för både mig o Zion!

Jag har velat om jag verkligen ens ska tävla, pga hans tå! Men har bestämt mig för att tävla de jag anmält till och köra rehab i vinter! Och det bestämde jag mig för när vi var på återbesök på redog o fick kvitto på att han blivit mkt bättre sen vi var där sist (2 veckor sen) och att han inte visar nån smärta knappt inte ens när dom trycker på tån!

Nåväl! Jag har vart så jävla nervös i för denna dag! Igår kunde jag knappt sova o imorse vaknade jag fler gåger med start runt 04.00 Tillslut kl 06.30 gick jag upp och mådde illa! Spyfärdig!!!!! Rasta hundarna o packa i ordning o åkte till klubben till strax efter 08.00 fast samlingen inte var förrän 09.00 För jag visste inte vad jag skulle göra! Haha! Jag satt i bilen tills Emma kom till klubben o vi rasta hundarna tillsammans innan lottdragning!

Jag drog start nr 8, av 8! Sist ut alltså!
Vi började med budföring och Zion kändes peppig o fick springa fram till mottagaren, kändes bra! Vi gick iväg och Zion slängde ett öga på skytten som va bästa (tydligen) Petri . När jag skicka iväg Zion så sprang han raka vägen till Petri o satte sig fot! Och sen tillbaka till mig och vände för att skynda tillbaka till Petri och sätta sig fot igen! Då bröt vi och jag fick chansen att köra ett sista med hjälp för att lyckas! Så jag ställde upp zion mot mottagaren och hon tjoar o tjimmar och Zion går som ett skott iväg..... Till Petri igen o sätter sig fot! Hahaha! Äsch, jag skickar honom från Petri och då springer han till mottagaren och får busa lite!
Fet nolla!

Det blev plats direkt efter! Mitt hatmoment! Zion låg längst ut, de känns alltid skönt på nåvis!
Efter första skottet reste sig en malle och gick sen sakta mot sin matte! För att sen skälla till några gånger till o från under platsen! Alla hundar skötte den störningen fint o låg kvar!
Zion låg så tryggt o fint!!!
Belönades med 10 och en 9:a.
Kommentaren på 9:an : lägger sig innan komando! (De va väl typsikt att domarna stod precis vid mig o såg lite olydnad, hihi äsch! )


Efter platsen fick Zion hoppa in i bilen och vänta på våran tur! När näst sista hund var inne så tog jag ut Zion o lekte lite med honom! Jag vet fortfrande inte hur jag ska värma upp innan tävling! Men idag blev de lek o lite lite FF. Jag va så nervös att mina ben kändes så svaga att jag knappt kunde stå! Hahaha sjukt!!!!!!
Men vi går in på planen o gör en riktigt fin Linförighet! Han va så peppig och så med, från första steg!!
Poäng 9-8 kommentar; ngt långt fram efter halter. Tränger ngt, snett sättande.

-TRÄNGER! Wiho älskart! Attityd före position!!!!

Framförgåendet 7-7 stretar, ngt snett ställande. Drar i kopplet, vänder upp vid halt.

-Men han gick spikrakt! Nöjd! (Bryr mig inte om de momentet då de knappt är värd nått och att de försvinner i högre)

Läggande 8,5-9 position framföring, framför ngt snett.

-Tränger igen! :)

Inkallning 10-10 snyggt!

-kul kommentar! :)

Kryp, 7-8 föraren hjälper, ngt hög
Ngt hög i bak, tveksam start.

- jag la till ett extra komando då han inte började krypa direkt, sen kröp han jätte bra! Kan tänka mig att han blev lite hög första stegen när han va tvungen att "komma i fatt" mig. Jag va jätte nervös inför detta moment!!!

Apport, 7,5-8 tveksamt gripande, tempo, tveksamt gripande.

- ja så var de! Men inga tassar! Men nu måste jag träna på att man kan gripa andras apporter också!

Hopp, 10-10

Sen sprang vi ut o leeeekte massor! Har aldrig haft en sån här härlig känsla på tävling!!!!! Zion va pepp och glad!!! Och taggad mellan momenten! Så kul!!! Jag tycker inte att de är några toppen betyg men den här känslan var viktigare idag!

Nu var det bara en lång väntan på skogsdelen kvar! En efter en kom in från skogen med dåliga resultat, missade figg, blindmarkeringar, ville ej gå ut, endast ETT ekipage hade alla figgar! Jag va såååå nervös!!!!

Men vi gick ut o Zion gick så jävla bra!!!! 10 el 12 tom skick genom 100m rutan med ett riktigt fint system en å annan flying och jag skötte mig tydligen bra på stigen! Sen gick vi över linjen med noll figgar! Vi frågade figgarna och han hade vart ut på alla! Den första hade han tom markerat men spottat ut när han kom närmre stigen! Surt, ja! Hade han markerat hade vi nog fått ganska höga poäng! Vi fick fin kritik av domarna, riktigt fint system, bäst av alla idag!! (Lägre) och dom tyckte även att vi hade ett bra samarbete, ja o zizzi! och sen så hade Zion bla. tagit sig över en stig o ut på djupet på ett skick i början där alla andra hundar hade följt stigen o alltså inte sökt av på djupet! Det är grymt!!!
Som sagt, surt som fan att han inte markera men jag va även här så himla nöjd med känslan!!! Och med hans motivation!!! Sen att få beröm för fina flyings, bra lydnad i skogen och fint system av andra tävlande, det är fan kul, peppigt och jag känner att all min petnoga träning faktiskt gett utdelning!!!


Nu är vi revansch sugna!

Jag får väl vara nöjd över domarnas kommentarer! Den ena har ritat Zions skick på baksidan av pappret!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards