Rossignol

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2015

Vilken härlig dag!

Av Bella - 8 oktober 2015 23:07

Ledig Torsdag, underbart!!

Startade dagen med en tripp till Stockholm för laserbehandling på Zion o Link! Zions tå tycks läka snabbt, känns bra!
Vi va klara strax efter lunch och åt god sushi innan vi åkte tillbaka hem!

Vi åkte till Maja och spraya o pimpa min hundbur i grönt o blått, mina hundars färger! Samt spraya svart så buren ser fräsch ut nu ! :)
Eller "vi" ska jag inte säga, de var Maja som stod för pimpandet! Jag hängde mest med Indy!

Vi åkte sen ut till skogen o Jamie fick träna rapport och Zion fick träna skallmarkering på Maja!

Gick helt okej! Detta var pass 2

Han fick börja skälla på mig, vilket går bra, sedan fick han springa från avstånd ca 20m, då blev de svårare, då vill han ta sin rulle och när han inte får tag i den så letar han rulle på marken o när det inte finns nån blir han lite osäker och vet inte riktigt vad han ska göra! Vi fick iaf till några bra på mig tillslut och sedan skickade jag på Maja. Samma beteende där, letar rulle, springer tillbaka till mig, till figg, till mig o sen förvirrad!
Så vi gjorde om skicket o Maja visade att hon hade godis o så skicka jag Zion (ca 20 m) och då kom han igång bättre. Maja belöna efter bara 3-4 skall för att tala om att det är skall vi vill ha! Sedan fick han skälla igen o med fler skall!
Skickade en gång till o då kom han igång ordentligt o fick belöning för de och fick sedan fortsätta skälla. Jag passade på att röra mig mot honom medans han markera o de störde inte honom, en snabb koll vad jag höll på med för att sedan fortsätta!

Jag tycker att han har ett bra skall och (än så länge) bra avstånd från figg. Han verkar välja själv att backa ifrån figg när han skäller. Men så gör han också när han vill att vi ska leka, då lägger han en leksak vid mig o sen backar han o skäller. (Skit dryg, haha)

Nåväl, nu ska vi bara få honom att förstå att detta är en markering som ska användas i söket :) 4 veckor kvar till tävling, få se om vi hinner få till de! Jag hade ju velat grundat som vanligt, länge o noga i inlärning men de hinns inte med! Nu är det quick fix som gäller! Haha

Min tanke är nu att lära in markeringarna på sidan av skogen och köra direktbelöningar i söket! Men så snart de sitter ska de in i söket! På Söndag är vi taggade att träna markeringar inne i grishuset! Ska bli kul!!!
Förövrigt får de nog bli skallträning varje dag! Är taggad!!!!

Vi träffade bästa mamma Thing i skogen en snabbis också!

Sen när jag kom hem på kvällen så hade Henning lagat mat och tänt ljus! De händer väl nästan aldrig att han tänder ljus, så va tvungen att fota, haha! Men de satt perfekt efter en heldag ute på vift!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards