Rossignol

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2015

Bryt ihop o kom igen!

Av Bella - 25 oktober 2015 18:40

Idag var de dax för lägre sök igen. O denna gång med skallmarkering!

Försökte intala mig själv att inte ha några krav på denna tävling, att inte bli besviken och bara vara nöjd om han markerar!!

Efter 2,5 veckas träning av skallmarkering så var det alltså dax att prova de på tävling! Och han gjorde det, markera!!! Och det är jag himla nöjd o stolt över!! Jag är också himla nöjd o stolt över hans system! Men är såklart också besviken att vi inte klara de, känns surt!!

Han markera 2 figg och sista figgen som låg i låda i slutet av rutan markera han inte, han var runt den men aldrig fram till den! Det har ju såklart satt sig i huvudet på mig o jag undrar varför?! Kan de vara att jag aldrig tränat låda i själva söket? Att de blev lite tok på första figgen? att jag belönat upp skallet så mkt o att de nu inte blev nån belöning? Att han va trött efter en tuff ruta? Eller en kombination av allt?

Jag fatta ganska fort att figgen låg däruppe på berget och jag tror zion också visste de, för han var ute ganska länge på den sidan första gången jag skicka, jag såg honom springa runt runt där uppe o efter ett tag försökte jag ropa in honom men han kom inte (då förstod jag direkt att figgen var där) när han sen kom tillbaka så skicka jag på andra sidan o då fick jag inte ut honom riktigt på djupet, då fick jag det bekräftat att figgen låg där uppe på andra sidan. Skicka igen på samma ställe o han gick ut rakt o fint och var ute där tills tiden tog slut. Så jag tror han leta o leta men inte riktigt hajja att figgjäveln låg i lådan.
Så tror jag iaf! Men jag vet inte. Har frågat zion men han svara inte!

Nåväl vi hade samling idag kl 10.00 och när jag kom dit drog vi lott, vi va 2 st anmälda! Skönt! Vi skulle inte köra förrän 11.30 men de blev senare än så! Lång väntan och jag hann bli sådär spy nervös! När de väl var våran tur så va jag svimfärdig! Jag värmde upp Zion med promenad o lite skall på mig! Han kändes peppad! När vi väl kom fram till rutan så tänkte jag "det här är inte sant?!?!!!!" En bergsvägg på hela vänster sida o ganska öppet på höger sida. Jag skickar första på höger sida och han går ut fint på djupet o slår fram o kommer in. Skickar då upp på berget och han tar sig upp så rakt o fint!!! Och jag börjar traska framåt o då hör jag, hunden skäller!!! Överlycklig börjar jag springa ut i rutan men får
stanna upp o fundera på hur fan jag ska ta mig upp! Jag ser lite lämgre fram i rutan ett ställe som jag kunde ta mig upp på, så börja klättra och när jag va uppe så är jag ju ca 10-15 m fram i rutan och Zion springer då emot mig ca 2 m från figg men tvärnitat o vänder o fortsätter skälla. Då skriker domaren STOPPA HUNDEN! HAN HAR LÄMNAT FIGG! så mitt i Zions markerig får jag ropa in honom och gå tillbaka till stigen! Jag berömmer min duktiga hund på vägen in! Bästa bästa killen, va duktig du är som markerar!!!! Tyvärr har jag inte läst på tillräckligt och trodde alltså att det var kört. Så vi gick vidare o lämnade figgen kvar där ute. Zion gick 2 tomslag innan de blev träff på högra sidan och hab markera o jag sprang allt va jag kunde ut i rutan! Vi transporterat in figgen och fortsatte! Jag va så glad!!! Han fortsätter med ca 2 tomma till tills vi är i slutet av rutan!! När tiden är ute fick jag veta att figgen var där vi visste!!!


Vi fick höra av domaren att vi hade ett fint system och ett bra skall!! Och det kändes peppigt!!! Trots ett skit resultat så är jag även denna gång lite bitter men mest nöjd!

Jag kommer inte hinna få till en 100% säker markering för vi tävlar igen redan nästa helg!! Så jag får nog se den tävlingen som träning! Och komma igen i vår ist!

Min plan är ett peppigt flyingpass o försöka trötta ut honom för att sedan få markera sista skicket på låda!
Och ett markeringspass i grishuset sen får de bli vila fram till söndag! Hinner inte med så mkt mer!

Vi åkte sen hem och körde lite skyddsträning. De va kul tyckte Zion! Han ska få träna att bita när han sitter fast i selen fram tills vi ska träna med Daniel igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards