Rossignol

Alla inlägg den 5 juni 2015

Av Bella - 5 juni 2015 00:11

Söket har gått lite upp och ner nu.
Skulle för första gången köra lite tävlingslikt och det gick sjukt dåligt! Jag visste inte vart figgarna låg vilket gjorde mig osäker och min osäkerhet gick över på Zion och allt blev bara pannkaka! Fastrullen är inte helt 100än heller så nu skiter jag i att tävla! Hahah typ 3:e tävlingen jag annält, betalt och bangat! Jag är inte riktigt klok!

Vi har iaf hunnit med några pass efter katastrof passet (som iof gick ganska fint i slutet) vi körde ett lätt pass redan dagen med direktbelöningar för att muntra upp oss lite (läs mig).

Idag körde vi ett pass med "hillman gänget"
1. Station 1 lösrulle
2.station 2 lösrulle
3.station 1 (bökig terräng så hade svårt att få ut honom men lyckades till slut) lösrulle
4.tomt
5. Tomt
6. Station 1 direktbelöning
7. Flying station 1 direktbelöning

Måste träna mer bökig terräng! (Det blir ju så lätt att man letar fin och härlig sökskog där man ser hur hunden jobbar ute på djupet) men fick hör idag att Git (som jag ska gå sök läger för) , har gansk bökig terräng i sökrutorna så det låter himlans perfekt.
Plus i kanten idag var fina överlämningar av lösrullen i handen! Och har alltid kört med lösa påvis och idag provade vi påvis med koppel, vilket fungerade utmärkt!

Jag har nu, nästan varje kväll tränat överlämningar av lösrullen i handen, vilket verkar ha gett utdelning!

Nu måste vi få till fastarullen och mer flying!!! Har glömt bort den delen på sistonde och ska helt klart börja lägga in de i träningen igen! Meeer flying åt folket!! :)

Lydnaden inför lägre är klart! Körde igenom hela programet härom veckan! Platsliggning med skott bakifrån måste vi göra också.



Ovido - Quiz & Flashcards