Rossignol

Alla inlägg den 1 januari 2016

Av Bella - 1 januari 2016 22:50

Har haft en ytterst liten julledighet som mest handlat om att åka runt o träffa släkt! Super mysigt men träningen har fått legat på vila! Vi har haft Jamie här över jul så det har bara blivit promenader för deras del. Många mysiga långpromenader där hundarna har fått springa fritt! Det är ju iof bra härligt det med!
På julafton hade vi min familj över på frukost och på kvällen var vi hem till hennings syster o fira med hans familj. Hudarna fick varsina paket från barnen, wilja o zion slet upp sina klappar medans Jamie låg o beundra kartongen mest, hihi! På morgonen fick dom leka med gamla leksaker och fick istället skänka pengar till djurensrätt! Fina hundar det där ;)

Jag har vardagsrums tränat lite. Fjärren med Zion (som vi verkligen sliter med) och rally för wilja! Mer än så har vi inte gjort!

Igår var de nyårsafton och vi var bjudna till Thessan och Malin (crazy cat ladies) 30års fest med maskerad!

Jag o Henning åkte ut till hans föräldrar och åt frukost på nyårsaftons morgon. Sen baka Henning korvbröd med barnen som vi packa ner i väskan o tog o sen ut på en promenad med ett stopp för korvgrillning och bus med hundarna. Vi var ute i nästan 3 timmar och hundarna var inte stilla en sekund. Jag passade på att köra flying på en öppen åker mellan Felicia o Lova, sen fick barnen gömma sig i skogen o Zion fick leta rätt på dom. Kul för både barn o hund! Win Win!
Solen lyste o vädret var helt perfekt. Underbar dag!!
Mamma var sen hemma med hundarna på kvällen när vi åkte på fest och dom låg o sov hela kvällen och vid 12 slaget fick dom ett varsitt ben att gnaga på! Coola hundar sa mamma! Jag vet, sa jag! Trots att mina hundar inte bryr sig om raketer så finns de så många djur som mår så dåligt över nyår och jag uppskatta verkligen att Thessan o Malin bojkotta raketerna igår kväll på deras fest!

Alla var utklädda, lokalen var så fint fixad, maten bland det godaste jag ätit, underhållning perfekt och alla var på sitt bästa humör! VILKEN KVÄLL!

Vi dansa, sjöng o härja fram till 4 på natten! Sen kom mamma och hämta oss, vilken lyx!

Jag börjar det nya året med jobbhelg men nästa vecka har vi 3 starter i rallyn och sen blir det träning för fulla muggar! Som vi längtat!

Välkommen 2016!!

Ovido - Quiz & Flashcards