Rossignol

Alla inlägg den 4 juli 2016

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion.

Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt och 1p neddrag i momentet sitt, föraren ett steg åt höger, kalla in i fot. Jag kalla in för fort, hon skulle ha setat kvar lite längre. Sen fick vi 1p neddrag i honnören då Wilja lukta på marken. Jättefin känsla o Wilja va verkligen på toppen humör! 1:a på pallen, en ny titel och uppflyttade till mästarklass. Jag sa till Maja att jag har funderat på att sluta tävla Wilja då hon blir så stressad i miljön. Mjällar o verkar tycka det är jobbigt. Men såklart på tävlingen inte en endaste liten mjäll och hon va sig själv. Hmm.. Haha hörde hon mig tro? ;)

Medans jag vänta på prisutdelning så gick Zion med Maja o gjorde exteriören. Jag passa på att anmäla Link till hans runda. Prisutdelningen drog ut på tiden så jag stod på avstånd o kolla på när Zion mättes, hanterades och trava :) Jag blev faktiskt imponerad av hur jäkla snälla hundar vi har.. Bara står där o låter en okänd människa klämma, känna o mäta! Zion blev godkänd och fick sin första titel KORAD. Kul!

I vänta på att dom skulle bli klara kom domaren från Wiljas rallyrunda fram till oss och berömde mig o Wilja. Det va riktigt kul! Jag blev så glad och kanske är det dumt att sluta tävla henne ändå? Hahah

Så innan lunch hade vi fått 2 nya titlar o vi va nöjda! Link gick ut o gjorde en toppen runda han med och vann! Nöjda och glada åkte vi hem!!

Ovido - Quiz & Flashcards