Rossignol

Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av Bella - 8 oktober 2013 22:30

Ligger i jourrummet på jobbet och tänker; vilken vecka jag har framför mig! Imorgon, först spår och sedan ett litet möte ang. planering av träning för patrullhund, efter det blir det nog lite lydnad på klubben (onsdag lydnaden)

På fredag, lydnad i västerås och Mallan kommer över helgen!

Lördag, vallningskurs, gissar på godmat med tjejerna på kvällen! ;)

Söndag, då ska jag tametusan spöööra med Zion, äng 300m !

Va? Vilken fullproppsplanerad hundnörds vecka! Älskart!

Av Bella - 8 oktober 2013 00:13

Idag hade Sanna med sig kameran så vi kunde ta 9månaders bilden på Zion! Han börjar kännas stor nu min lilla kille, i Lördags lyfte han på benet när han kissa.. Fast bara en gång och har inte gjort om det, haha!
Dom här bilderna tog vi i får hagen, jag hade lagt ett äng spår åt Zion som han skulle få efter fotograferingen. Men när vi kom in i hagen så sprang Zion och Älva runt som två tokar som verkade njuta rätt bra av livet! Zion försvinner långt bort o är helt plötsligt hos fåren. Han frivallar lite och kommer sen tillbaka, haltandes!! Han har skurit upp ett rättså djup sår i trampdynan! Suck! Linkan fick ta Zions spår och Zion får nu vila!!
Btw, så gick Link super fint i spåret idag, dock bara 300 m äng spår och missade DOCK en pinne men vilket drag i linan! Och vinklarna tog han super bra, ingen tvekan, inget trams, utan bara pangbom sväng! Kul!!! På Onsdag får Zion fortsätta vila och Wilja o Link ska få spåra! Då blir det 5-600 m till Linkan! Ska bli spännande! Ska försöka få till ett blodspår till Wilja i veckan också, vill ha ett 24 timmars! Det ska bli roligt att se, hur hon löser de :)

Sedan till klubben för lite lydnad!
På fredag ska vårat lilla lydnads gäng åka till V-rås för träning på deras klubb! Jag har en plan och den är nedskriven!! Fokus o kedjor handlar det fortfarande om!

Ovido - Quiz & Flashcards