Rossignol

Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Bella - 13 oktober 2013 23:44

En härlig helg med värsta toppen vädret!!
Fredagen bjöd på lydnad i V-rås! Med pizzahut middag efter! Kanon lyckat!

I lördags blev det en lite för lång sovmorgon men till slut kom vi ut i underbart väder! Spår o lydnad och en låååång fika ute i solen! Mys! Det går lite halvdant i spåret just nu men vi kämpar på..

Idag har dagen bjudit på patrull träning, något helt nytt för oss!
Först fick vi gå med på patrullstigen och se 3 hundar som är utbildade! Häftigt att se, vilka duktiga hundar! Merja&Dundra, Sanna&tijah, Malin&Vegas! Kul!

Sen fick vi träna på att markera ljud-figgar! 2-pass var fick vi nybörjare.
Pass1, lite svårt att förstå vad det var vi ville och rätt ofocuserad, tittade gärna bak på de som stod bakom oss, lukta lite i marken o liknande. Men hajjade allteftersom! Och jäklans vad han gillade figgarna! Han blev helt lycklig av att få komma fram o hälsa och äta gottis! Jag trodde och var ganska inställd på att min lilla fegis skulle bli skraj och att vi skulle få jobba rätt mkt på att ens få ut honom till figgarna.. Men han var kvar med dom fast jag inte var i närheten!! Jag blev ganska lycklig av att stå på avstånd och titta på dom!
Pass2, gick betydligt bättre! Han var mer koncentrerad och markerade ljudet väldigt snabbt!
Ja, det gick bra för oss alla, Viggo och Ila var super duktiga! Tror alla var nöjda över dagens träning!! Hurra, va roligt det va!!

Bilderna har jag snott av Sanna och Monica!

Ovido - Quiz & Flashcards