Rossignol

Direktlänk till inlägg 5 mars 2014

Störning!

Av Bella - 5 mars 2014 21:49

Tänk va svårt  det är med all dess störning... Idag på fm, så körde vi lite lydnad på konstgräsplanen vid wgy, vi värmde upp utanför planen och gick sen in tävlingslikt och körde igenom ettan. Linförigheten kändes faktiskt bra!. bra fokus! läggandet, inkallning och (trubbel vid) ställandet, apport, transport o sen belöning utanför planen! Hela kedjan kändes bra men  ställandet hade vi trubbel med... Vi tränade ställandet, backandes och vanligt, la sen till komendering o sedan en kort kort kedja!

Efter en promenad med Matilda och Viggo så åkte vi ut till ridhusets onsdagslydnad. Jag rastade Zion och med några hundar runt om kring, så körde jag kontakt övningar innan vi ens gick in i ridhuset, väl inne blev det hoppa upp på bänk och göra "på" övningen. Zion kändes till slut samlad och lugn.. men oj, va jobbigt han har för andra okända hundar (han gnäller o piper, vissa verkar han rädd för och vissa verkar han nyfiken på)... vi gjorde en platsliggning och jag valde att lägga Zion på kanten och stå ganska nära, 3 minuter låg han tyst, stilla och fint (och ganska obehagligt stelt)! Sen gjorde vi en super fin linförighet runt och bland alla hundar.. han hade så fin fokus och bra attityd! Tog av kopplet och körde 2 kedjor, och då kom det pip och gnäll fram från lille röd. Han pep och gnällde i momenten... inte så bra.. men han höll i hop och förutom pip o gnäll EMELLANÅT, så gick han bra! fin förväntan mellan momenten, momenten utförda korrekt (förmiddagens krångel vid ställandet, var som bortblåst) och inget noasande nångång! faktiskt inget nosande alls under hela träningen!Men ville ändå komma åt det där med nosandet, för idag på fm, nosade han när vi kom in på plan, ja ajjade honom och han tog tillls sig det jätte bra! så i ridhuset nu ville jag belöna upp att han lyssnar på "ajjajj! så när vi kände oss nöja med träningen, så gick jag runt i ridhuset i koppel och Zion fick röra sig fritt, så fort han nosade "ajjade" jag honom o belöna att han sluta..han tog verkligen tillsägelsen jätte fint!! Jag kännde mig såååååå nööööjd över kvällens träning (pip o gnäll blunda jag för IDAG) så jag tänkte att nu leker vi bara o har skoj innan vi åker hem, men när Zion såg kampleksaken så blev han som rädd och böjade smöra för mig och ville inte ta den.. okej, han kan inte leka i den här miljön med allt "jobbigt" runt omkring så jag tänkte strunt i de då, å så sa jag bara,"nehe då får du inte den här då" och så stoppa jag den i fickan, men då märkte jag att han blev lite taggad när jag gjorde så.. så jag tog fram den igen och sa igen "den här får du inte" och tog bort den.. då hoppa han efter den.. jag gjorde så några gånger, liksom retatde honom att han inte fick ta den, och  han var helt till sig och till slut fick han den och vi kampa som galningar och han fick vinna den och springa runt (inte lika stora lovar som han brukar, de våga han nog inte) och in med den kom han och vi kampa och lekte som två tokar! åå så glad jag blev, de känndes som han övervunnit något jag inte vet vad, haha!! vi fick ett glatt och roligt avslut på träningen! Men synd att man inte får till denna ströning oftare.. att träna med okända hundar!

Mer träning står på schemat! och nog ska jag väl snart få ordning på den här omochkringsig hunden och framöver kommer vi bli ett bra team, ge oss bara lite tid! we can do it! 

 

Nu längtar jag till ledig helg med massa träning med bästa ligan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards