Rossignol

Direktlänk till inlägg 1 september 2014

Dum & dummare

Av Bella - 1 september 2014 17:24

Då har Dum & Dummare med sina rävar vart på husbils semester! Vi åkte till Nynäshamn o kolla på bruks och ipo SM! Jag sa förövrigt till alla att vi skulle till Norrköping när de fråga! Ja de började ju på N iaf!
Jag stod kvällen innan o baka bröd som vi skulle ha med! 1,5 timme stod de o gotta till sig i ugnen och jag kände mig nöjd när jag tog en prov macka på kvällen!
Fredagen efter jobbet så packa jag klart i husbilen och åkte o hämta Matilda.. Jag glömde brödet!
Vi hade räknat ut att resan skulle ta 3timmar för husbilen går med plattan i mattan ca 80km/h, resan tog ungefär 1,5 h!
Vi stannade på ett coop för att handla lite, jag gick in och Matilda satt kvar i husbilen. När jag kom tillbaka sa hon att ett gäng killar hade stått i vinkat o skrikit hellooo, och Matilda hade glatt vinkat tillbaka! När vi åkte därifrån så åkte dom efter oss i några mil och trots att vi körde 60km/h på motorväg (i uppförbackarna) så körde dom inte om, jag va skräckslagen o sa hundra gånger till Matilda "varför kör dol inte om" "dom föröljer oss" "vi kommer dö" Matilda satt mest o skratta men jag va livrädd på riktigt! Jag beslutade mig för att skaka av mig dom så när vi skulle svänga av sen så blinka jag inte, körde rätt fram och kasta mig åt sida med husbilen så dom inte skulle hinna köra efter, och de gjorde dom inte! Jag var övertygade om att jag hade lurat dom, att dom inte hade en sportmössa att hinna svänga av efter! Matilda skratta!!
När vi kom fram så irra vi runt med "lilla" husbilen o leta efter nånstans att ställa oss! Efter några varv så bestämde vi oss för att ringa o fråga om det fanns nått ledigt på självaste SM parkeringen! Det gjorde de och gubben som svara sa att vi kunde ställa oss längst in på campingen utan ström.. Vi körde o fundera mkt vad han mena men längst in.... Vi tänkte att de måste vara längst bort så vi körde så långt att vi kom in på en cykelväg med cyklande (och skrattande) barn familjer bla. Det blev en del motorstopp och tok varvningar på gasen för att köra vidare på cykelvägen för att vända o åka på cykelvägen tillbaka till campingen, efter att ha kört ner en skylt (camping skylten) så slog det oss att hab måste menar längst IN på själva gräsplanen och inte längst in mot cykelvägen! Vi virra runt o till slut ställde vi oss på snedden i ett hörn!

Vi tog ut hundarna o gick o kika på tävlingaområdet, där stod en lastbil med tv-skärmar där man kunde följa poöngen i alla grenar.. Vi kollade lite o såg sen på sist skärmen att det stod, internatinell prövningsordning, vi funderade länge och högt va fan drt stod för, och kom glatt överens om att det måste vara de hundar som prövat banan inför SM. Dagen efter kom Matilda på när hon läste tävlingshäftet hon köpt (och glömde i husbilen hela helgen) att det betydde ju IPO! Va skratta så vi dog och lite generat hoppas i hela friden att ingen hört våra diskutioner om hundarn som prövar banan innan tävling och som desutom brytit!

Vi gick sen till info tältet för att betala våran camping plats, dom fråga vilket nr vi stod på och vi titta på varandra o sa, nej alltså vi står inte på nått nr vi står i ett hörn. Personalen bara titta på oss... Och så blev det tyst och så betala vi o gick!
Ja vi hade nog fått stått på en riktigt plats utan el, kom vi på i efterhand!

Vi planerad allt vi skulle kolla på i detalj men missade ungefär mer än hälften av vad vi skulle se!
Vi åt ingen riktigt mat, utan bara mackor och godis!
Vi hade köpt öl o vin för att vara uppe länge o stoja. Men vi sov runt 22-23 båda kvällarna o sov för länge så vi missade morgon lydnaden.


På vägen hem sen följde vi GPS som tog oss runt på en riktigt omväg och in på småvägar. Vi hamna bakom en bil som backa.. På vägen.. I flera kilometer... Utan att komma förbi åkte vi efter denna backande bil men efter en jävla massa svordommar så stanna tillslut bilen o vi kunde köra om... Väl tillbaka i enköping så sa Matilda ; jävlar va husbilen går bra nu, vi har ju verkligen fått upp farten. Ja sa jag, de känns mkt fortare nu.. Och så svänger jag av från strängnäsvägen o då var det en sån lång bilkö att man inte såg vart den sluta! Övertrött så dog vi lite av skratt!

Vilken helg och va kul vi haft! Rävarna har skött sig bra (om man räknar bort "gå i koppel med Zion"). Dom är snälla med varandra och varken leker eller är sura, dom bara är! Och det är så himla skönt!


Idag tog vi igen lite missad träning från helgen! (Vi skulle ju träna massor men det gjorde vi inte)

Idag fick Wilja köra igenom hela tvåan, hon gick riktigt fint, bästaste tjejen!!!
Zion körde igenom tvåan (med våra nya fina gröna koner) och lägre lydnad!
Vi testade även på stegen idag och de skötte han strålande och gick upp på alla steg och även ner på alla steg! Kul träning!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards