Rossignol

Alla inlägg den 3 januari 2014

Av Bella - 3 januari 2014 15:54

Igår träna vi patrull och lydnad!
Patrull gick inte så bra, då Zion ljudar mkt när han "har" figgen. Han markerar den jätte fint med när vi ska jobba oss ut på den eller bara stå kvar o markera så skriker han.. Han har en hög förväntan ut och där kommer ljuden! Vi la upp en plan, jag o Maja, som vi skulle köra efter idag! Vi gick igenom planen innan och var förberedda på ljud från Zion.. Jag visste vad jag skulle göra och Maja visste va hon skulle göra! Jag hämta Zion och Maja gömde sig! Kan sammanfatta träningen som KNÄPPTYST! Alltså inte för att vi höll oss till planen utan för att Zion var helt tyst idag! Haha what?! Han jobba så fint och markerade de 2 ljuden så tyst och så bra! Men det var idag de, känns bra att ha en plan om han nästa träning ljudar igen!

Vi la spår idag också, medans spåren låg blev det promenad med de andra hundarna. Wilja fick bära klövjeväska med lite vikt i..

Zion fick ett ungefär 750m lång spår m 5 pinnar och slut! Bra spårupptag och fint spårarbete! Jag klockade spåret idag. 14,5 min, med ca 1 min belöning och "komma igång" vid apporterna! Där har vi våran stora "tids fälla". Är nöjd med dagen träning! Känns bra!
Imorgon väntar en dag i Örsundsbro med Maja, Veronika och Mikaela. Spår och Vallning står på schemat! Ska bli kanon kul !!

Ovido - Quiz & Flashcards