Rossignol

Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Bella - 13 januari 2014 23:44

Då var årets första ridhus träningen avklarad!

Jag började med att ta in Zion och vi började med "på". Ett sätt att samla honom lite och fokusera! Zion får hoppa upp på "nått" , idag blev de en bänk, och där ska han hålla sig tills jag säger annat! Ett tips från Frida som jag gillar!

Vi startade med en platsliggning, ca 30 sek lång var den första. Jag hade då skål m belöning bakom honom. Andra platsen var längre med störning av Maja och en liten voffsing som gick upp och var glad runt de andra hundarna! Zion låg trots att hunden var fram en gång till honom! Duktiga killen, de skötte han bra!

Vi körde "marschapport" härlig fart in med apporten!

Plus idag:
Språng marsch
linförighet (1:a)
Kedjor med belöning av transporter!
Inkallning med störning bakom

Minus idag:
Att jag också avslutade med en linförighet!
Han va trött de märktes för fokus och attityd var inte bra! Han fick hoppa in i bilen medans jag körde Wilja! Tog ut han igen sen och gjorde ett moment med massa belöning av favorit kampstocken. Så ett bra avslut fick det bli ändå!

Nästa pass är planen att köra :
Linförighet (först och inte sist, hehe)
Apell apport
Apell hopp
Framförgående
Kedjor med ettans moment

Ovido - Quiz & Flashcards