Rossignol

Alla inlägg den 4 februari 2014

Av Bella - 4 februari 2014 16:00

Efter lite lydnadsträning i ridhus på måndagar, innomhushall på fredagar och lite däremellan så känns Zion ganska fin i lydnaden! Han känns fortfarande trygg i platsen. I fredags var vi i Fagersta och träna med ett härligt gäng! Zion låg mellan 2 okända hundar och han låg fint. Jag ser på honom att han inte riktigt gillar det men han ligger där och vet att de lönar sig att ligga kvar! Igår i ridhuset så reste sig en hund i skällde på en människa som kom in.. Såg att Zion tänkte hänga på men kom nog på sig själv att neeej sådär gör man inte och låg kvar! Det som oroar mig mest är om han skulle börja lukta sig omkring på tävling o resa sig därför, dock inget han gör på träning men kommer ändå aldrig gilla platsen o kommer aldrig kunna lita på honom till 100% att han ligger, trots att han aldrig någonsin rest sig på träning. Tyvärr så är de så!
Momenten känns bra och vårat sämsta är apporten som jag inte ens lägger ner tid på att träna, han gillar den inte och kräver jag för mkt gnäller han när han tar den och reser sig osv. Så är nöjd med att han sitter och att han håller, gripandet skiter jag i, kommer lägga ner mkt mkt mkt mer tid på bruks apporten. Det jag tycker Zion gör som bäst och snyggast är hans ingångar! Hoppet är som bäst! Inkallningen blir oftast bra, ibland kan han slå i mig men oftast bra:)
Nu ska vi kanske kanske tävla i Mars och innan dess blir det träna kedjor och belöna upp transporterna!
Här är en film från när vi var i Fagersta:

http://youtu.be/B4TN2nDf3MA


Att döma från filmen så är positionen ganska dålig stundtals i friaföljet,läggandet o ställandet. Han luktar på läggandet, gillas inte!! Och som sagt apporten är inte bra! Men jag gillar hans attityd och hans vilja! Har ju jobbat ganska mkt med att lydnad ska vara kul och (uthållighet) att klara kedjorna och ha han kvar hos mig mellan momenten ist för att kika på annat och inte villa göra nästa moment! Så där är jag nöjd med hur han ser ut idag!

Ovido - Quiz & Flashcards