Rossignol

Alla inlägg den 23 februari 2014

Av Bella - 23 februari 2014 20:55

Idag mötte Vi upp Maja för agility träning! Maja byggde en bana och vi körde den ungefär en miljon gånger innan den satt! 

Zion är galen och när jsg inte hinner med och visar tokigt eller inte alls, då hoppar han på mig och biter mig och blir fullständigt galen... som man ser på första filmen.. 



Men med  ett förbud att hoppa på mig eller ens mot mig så började han tänka hinder ist.. Och då blev de bra och vi klara banan. 


Maja byggde sen upp en övning med hinder så vi kunde träna "ut" och "in" och det gick jätte bra. En bra övningm som vi kommer köra mer av! 


  När vi värmde upp hundarna med en promenad så passade jag på att lägga ett äng spår åt Wilja på ca 500m med 2apporter och ett slut, som hon fick ta efter agilityn. Det gick bra! 

Av Bella - 23 februari 2014 00:53

I fredags var vi lediga, Jag Malin o Maja! Vi skön startade dagen med en våffel brunch framför OS.. Vädret var ganska deppigt men en runda med alla 8 hundar i lilla inomhushallen på klubben fick bli dagens träning! Zion tränade FF och kedjor (alla moment), belöning transport, Platsliggning, störningsträning, förbud att lukta och "ordning o reda" i vilopauserna. Allt kändes bra och han skötte sig fint. Ordning o reda, regler och struktur är vad han behöver. Jag måste vara konsekvent och då sitter träningen faktiskt väldigt fint! Hopphindret var att hoppa över Maja, FF gjorde vi samtidigt som Malin och Jamma vi gick några steg efter, platsliggning va Maja störning och gick runt hundarna och så var bara Jamma i sig ett bra störningsmoment! Bra träning blev de! Vi åkte och käka god mat på stan och sen tillbaka till klubben för föreläsning!
Idag åkte vi ut till Dunderbo och körde inomhussök! Wilja va galen som alltid där inne, men jobbade bra o hitta alla (3) figgar och skallmarkera! Lite ivrig o slarvig i början men sån är hon ju, stora svarten! En figge på golvet, en högst upp på en stege och en under golvet! Zion fick samma figgar och jobbade bra han med! Svårast var höga figgen! Men jobbade fint! Och han blir jätte glad att hitta figgar speciellt favorit Maja, där gosade han gärna extra länge! Efter lunch tog jag o Malin en skön promenad! Zion fick ha på sig "sbk" täcke och det gick bra! En skön tur med glada hundar, det va mys! Sen blev det hem o raka vägen in i duschen, skitiga och grisluktande hundar! Men nöjda o belåtna var dom ikväll! Jag med!!
Imorgon blir det agility och/eller lydnad! Kanske ett äng spår till Zion om vi har lust!
Bra helg måste jag säga!

Ovido - Quiz & Flashcards