Rossignol

Direktlänk till inlägg 6 januari 2015

Jour

Av Bella - 6 januari 2015 17:23

Igår jobbade jag jouren och eftersom att det är röd dag idag så passade Henning på att festa lite igår så hundarna var hos pappa över natten! Wilja tog tillfället i akt o njöt varenda sekund för att få vara hos pappa, hon älskar honom!! På kvällen hade hon legat i soffan o gosat och på natten hade hon legat precis brevid honom i sängen heeeela natten! Zion då? Han har legat vid ytterdörren o längtat hem i princip hela kvällen o natten! Det gick an så länge pappa klappa på honom men så fort han sluta gick han till ytterdörren o la sig! Haha snacka om skilland på dessa hundar alltså..

Wilja fick idag stanna hemma m husse och Zion fick följa med o träna!
Vi körde markeringar som gick kalas! Vi diskuterade träningen över en fika(!) på Drott och vi tänker att han lika gärna kan markera i söket nu! Jag ska köra nått pass till på klubben el dyl. med långa avstånd och dolda! Och fixar han överlämningarna lika bra då som nu, tar jag in det i söket. Med samma merkrings upplägg jag har nu!

Vi körde även en sväng lydnad! Nya moment som skall och inkallning m ställande! Apporten, kryp o rutan, signalkontroll sättande/läggande under gång, träna vi också!

Skallet gick överförväntan bra! Fick skälla mot kampstock som jag höll i och skällde fler gånger på raken! Efter 2 upprepningar, valde han att sätta sig o skälla, bra!
Inkallning m ställande fixa han snyggt också, för 1 vecka sen visste han inte vad stanna betydde!

Veckans LK3 moment m Sanna är stå i fjärren, vilket vi nöter hemma på plankan! Har ingen aning hur man lär in de men det verkar gå ändå :)

Nu ska jag boka in nån jävligt duktig bruks instruktör (hoppas på nått återbud hos Frida) för högre momenten med fokus på framåtsändade  och kryp m vinklar! Känns som att det är lika bra att träna in de där jäkla framförgåendet nu redan då jag bara sett (än så länge) en hund, som har riktigt jäkla fint framåtsänande men med dk!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards