Rossignol

Direktlänk till inlägg 10 januari 2015

Känslan på topp idag!

Av Bella - 10 januari 2015 15:23

Igår vallade vi 4 st korridorer och jag skulle prova "station 2" med Zion! Gick lite blandat... Både bra o dåligt! Vi kör ju sällan "station 2" eftersom att jag inte tycker vi är där än i träningen men alltid kul att bara köra på och kolla av lite.. Då vet jag vart vi ligger ungefär och vad vi behöver träna mer på osv...

Igår kväll när jag kolla brevåldan hade alla sök grejer jag beställt kommit, wieee!! Rena rama julafton, det är ju julklappen från min bror, jag fick beställa vad jag ville och han pynta! Så det blev ett gäng snitslar, 3 st lösrullar, en norskrulle och 2 st camoväv! Och sök boken, en alldeles egen och Maja fick tillbaka sin! :)

Då blev jag peppad att rensa mina träningsväskor.. IGEN! Rena, sortera o fixa! Nu är de ordning o reda igen, få se hur länge de får vara så!

Idag träffa vi Matilda på klubben o körde lite lydnad!
Zion fick träna skall. Fick lite tips, så nu ska Zion alltid sitta o skälla, han vill gärna lägga sig eller backa bakåt annars men då sa jag bara "nää! sitt" och 14 skall sittandes med tassarna stilla bjussa han då på! Mitt orosmoment då han inte är så skällig av sig annars. Trodde jag inte skulle få ur ett enda skall från honom på begäran! Han skäller ganska argt, "geee miggg leksaken för faaan!! " men i ganska bra takt tycker jag! Ska bli kul att fortsätta träna!
Fokus på högersvängar i FF och inkallning m ställande träna vi innan vid ledsna, Jag o Matilda alltså, tråkigt att träna med alla kläder o vantar o skit! Vi åkte till skogen ist o jag la ett spår till Viggo och sen tog vi en promand som Wilja fick hänga med på, hon drog runt mig på en härlig runda, jag slog bara på arslet 2 gånger! Haha

Tillbaka tog dom deras spår o Zion fick köra upplet, inte fullstor ruta men 4 föremål ändå. 2 i hörnen , ett i mitten på mitten och ett jätte nära stigen! Jag värmde upp Zion ordentligt med att hämta föremål. Och så gick vi till rutan och han plocka in en grej på varje skick, alla 4 inne och inget tugg och fina överlämningar (ej i fot)! Kul! Måste vara noga med uppvärmingen!

Sen fick Zion markera Matilda i skogen. En djup o öppen och en djup o helt dold (under camoväven) gick kalas! Och lekbelöningar bjussa Matilda på idag. Blir oftast, typ jämt godis belöningar i söket då för det första ÄLSKAR han frolic och för det andra är det mkt smidigare för figgarna att lätt röra sig framåt i rutan och få med sig Zion lätt! Men han gillar det båda lika mkt så det är bra!

En mkt bra dag som avslutade med lunch på Donken där vi mötte upp Maja också! Nu blir det jobb ikväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards