Rossignol

Direktlänk till inlägg 19 januari 2015

Den där Frida alltså..

Av Bella - 19 januari 2015 12:40

I helgen har vi fått in lite sök träning, kul!

I lördags hade vi 3 figgar men bara jag o Merja som körde hund. Så vi fick 2 pass var!
Nya figg o ny skog, kul! Zion fick första passet köra flyings med öppna figg genom hela rutan ca 200m stig. Gick bra! Andra passet körde jag 6-7 st helt dolda figg. Jag skickade stilastående från stigen och passade på att träna triangel inkallning från varje figg! Gick ganska bra de med! Vi avslutade dagen med upplet! Kanon dag!

Igår blev det ännu ett sök pass. Flyings m öppna/halvdolda figg. En stig på nästan 300m och över 20 skick blev det! Han gick bra då med men blev lite trött i slutet! :)

Lite små missar av mig både på lördagen o söndagen o även Zion gjorde nån liten miss i systemet. O såklart fastna jag för missarna o glömde bort att min hund har sprungit över 20 skick på söndagen och ännu mer på lördagen o gjorde det ändå jäkligt bra!! Han orka, han va motiverad, han hitta alla figgar osv..

Jag har så lätt att fastna på en dålig sak iat för att se allt det andra bra han gjorde! Men det lär man sig med tiden sa Merja som har vart likadan! :)

Idag har vi iaf vart hos Frida W ! Hon är ju en klippa alltså, och vi fick tips o råd hur man jobbar med en extremt envis liten byracka! Älskade Zion som gör mig så lycklig och gråhårig! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards