Rossignol

Direktlänk till inlägg 19 februari 2015

Vilken dag!

Av Bella - 19 februari 2015 17:21

Idag mötte jag upp Sanna o Maja i skogen på fm, vi vallade av en sök ruta och planerade in Zions "station 2" skick.

Rak o träff i första hörnen och figgarna belönade in Zion till stigen med lite lek o godis! 3:e skicket station 2, springer ut rak på djupet ca 60m när han inte hittar nån fortsätter han ut på ca 70m slår fram o då kommer en stig som leder in mot sök stigen o väljer att följa den in ist för att slå fram mer i rutan. Maja slog då lite med bollen i snön och han stanna upp och letar rätt på figg ist! Bra! Svårt med stigen för Zion! Jag ropade in Zion o han fick göra en flying ut på sanna på andra sidan! Kanon!
Jag hade nu en planerad station 2 kvar på andra sidan och den blir lullig så ropar in Zion och skickar en station 1 på den ist!
Han gick super fint, men station 2 kan han inte än men det va kul o testa o ska nu börja tränas in, kulkulkul!!

Min plan nu är:

Att figgen på station 2, gör en ljud/pop up när Zion är ute på djupet. Han ska alltså få hjälp att förstå att han ska slå fram, DOCK bara nån enstaka gång i början!

Att figgen placeras ut närmre stigen (40-45m) och ligger på ett kort framslag 10-15m. Vill inte ha så nära framslag ute på djupet då det finns risk för att han då börjar gå snett.

Att börja få in tomslag.

Åhhh ska bli så jäkla kul att ta ett steg fram i söket, jag känner mig mogen för den nu, haha!!
Taggad taggad taggad!!!!


Wilja fick 4 skick i söket och fick skall markera sist figgen! Åhhh hon va helt galen, hon älskar söket!! O duktig va hon såklart, för att vara Wonkan alltså!

Vi körde 4 hundar o sen fick Jamie ett rapport pass! Sen blev de lunch!

Efter de åkte vi till konstgräsplanen för lydnad! Och det var faktiskt...... Kul! Ganska behagligt i luften och ingen snö! Zion fick träna skall, där går det framåt och han börjar bli duktig!
Sen körde jag igenom lägre lydnaden, för att se lite vart vi ligger i träningen!

Linförighet, kändes bra men han är studsig o tränger. Men han va med i matchen!! Och gjorde jävla tjusig höger halt! Som vi tränat!!!!

Framförgåendet, drar i kopplet men gör momentet bra!

Läggande, 10 poäng! Tycker jag nör jag ser filmen, haha!

Inkallning, bra fart slår i mig lite i ingången!

Apporten, njaa, den kändes lite sådär! Lite tassande och sämre fart in än ut...

Krypet, Zion fina kryp hade han lämnat hemma idag! Så det måste vi lägga mest träning på!

Så vi har lite att slipa på! Lite taggad blev jag nog allt och i vår ska vi köra igång ordentligt!!

En kanon dag precis i min smak, en hel o lång dag där man får köra slut på hundarna! Love it!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards