Rossignol

Direktlänk till inlägg 25 februari 2015

Galen agility

Av Bella - 25 februari 2015 19:02

Imorse kl 08.00 mötte vi upp Maja för en tur till Kungsängen. 2 timmar agility träning stod på schemat mellan 9-11! Jag körde både Jamie o Zion! Syskonen helt olika! Jag är ju ingen klippa i agilityn o köra 2 helt olika hundar var för mig en riktigt utmaning!
Jamie är lite långsammare o jag måste springa med henne o gärna ligga lite steget före! Tjoa, hejjja o visa noga!
Zion måste jag tänka att han ligger före och han går mycket på min placering och kropp!

Upplägget var tävling! Maja byggde en bana, jag gick banvandring och hade ett försök att klara de..
Och det gjorde jag inte med nån av dom! Haha

Jamie är ändå en lätt hund att köra då hon är väldigt följsam och man hinner med att både tänka o göra! DOCK, fortfarande svårt för att jag inte är van! Första banan visade jag för slarvigt och sprang inte på och med!

Zion va totalt galen och for som de brann i arslet på han och när vi var klara med banan så låg hinder stöd o pinnar hejvilt över hallen! Han tog inte ett enda kontaktfällt rätt och tog fel hinder, klara inte slalomet, ja vi gjorde inte ett enda rätt! Han hoppa o skällde och bet mig i armarna, preciiiis som när vi börja med agilityn! Hahah skön energi dock!

Banorna gick bättre när jag började förstå hur Jejjan fungera och när jag kom på vad Zion svarar bäst på i min "handling" och min placering!

Sista banan Maja byggde gick han jäkla fint med snygga kontaktfält och slalomingångar!

Sista kvarten tränade jag slalom och kontaktfält med dom, för att belöna upp det!

JÄVLAR VAD KUL DET VAR!!! Jag var genom svettig efter 2 timmar konstant springande, ingen rast, ingen ro! Känns himla kul att jag ska tävla Jamie nu också! Bra för våran rapport relation och bra för min agility "handling"! Win win!

Vi åkte sen tillbaka till Enköping och mötte upp Matilda för lite bruks!
Zion fick prova ett tomslag idag, och han har inte mkt tänkt framåt, så det ska vi lägga ner krut på nu! Han fick göra en riktig markering i söket och gjorde det jävla bra! Rakt ut på figg (som låg under kammo täcket) maja väntade ca 2 sek så Zion fick checka av, direkt eller rulle? Då kom rullen fram som han greppa direkt och kom in med till mig och lämna i min hand! (Som jag tränat massor hemma i vardagsrummet, överlämningar av andra föremål). Snyggt! Jag tog rullen, han stod kvar!!! Och jag koppla och han fick springa tillbaka på påvis! Kul!

Blev en kort ruta idag med 4 skick!
1, direkt belöning
2, markering
3, tomslag
4, direkt

Jag körde sen upplet med honom och man såg att han va trött såhär i slutet på dagen men tog in 3 föremål och jag va rätt trött med som blanda skicken med komandon "leta" och "sök" , hahah! Inte så fokuserad matte!

Wilja har idag fått kört lite allanballan agilty och ännu mer allanballan upplet! Glad va hon iaf! Nu börjar snön försvinna ur skogarna o vi ska börja med seriös träning för Wilja, viltspår! Kul!!!

Imorgon blir det lite träning efter jobbet och ett simpass! Helgen är uppbokad för festligheter men på Söndag blir det träning igen och då ska vi få till super grymma framslag! Det känner jag på mig! ;)

Tack för en kanon dag tjejer!

 
 
Ingen bild

Paula

25 februari 2015 19:17

jag och tilan hakar gäärna med på lite viltspår! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards