Rossignol

Alla inlägg den 15 november 2015

Av Bella - 15 november 2015 22:15

Blir ibland inte klok på min lilla knäppa Zizzi! Han är verkligen en cool hund, TOTALT orädd och väldigt miljöstark! En räddningshund är han! Tänkt att vi bara gick på de 4 förträffarna och fick prova på alla moment för att sen träna NOLL gånger inför inträdeprovet på räddningen och blev godkända med mycket fint arbete på varje moment. Han älskar att leta folk i miljö. Och vi kommer garanterat tävlat ipo-r i framtiden!

Han kan spåra, igår 1km med alla pinnar in. Uppflyttad lägre spår

Han kan söka, har fint system och bra driv men inte riktigt klara med markeringarna så våra tävlingar har tyvärr skitit sig pga just markeringarna.

Han kan upplet!

Han kan lydnad, uppflyttade klass 3

Han kan vara totalt galen och härlig på agilityplanen. Tävlat o tävlat o tävlat med som bäst 5fel o bra tider! (Zions motto: snabbt viktigare än rätt) han har ett bra tryck under tassarna! 

Han kan patrullera. Tränade flitigt patrull för ett tag sedan. Han va duktigt, riktigt duktig. Tyvärr splittrades våran träningsgrupp och fortsatt träning rann ur sanden. Synd! Är sugen på att ta upp det igen!

Han kan valla får, är tydligen fin där inne bland fåren men matten kan inte å då blir det svårt. Men vi ger oss på de lite då o då.

Han kan ställas ut och vinna BIS 2 gånger (ja ja han var valp då men han är fortfarande bra snygg)

Vi har även börjat träna skydd. Ett riktigt tränings tillfälle har vi vart med på. Det va jätte roligt. Men eftersom att Zion har haft lite ont till o från så lugnar vi oss lite med skyddet och tränar inte alls lika mkt som mina skyddskamrater.



Ja, han ställer ju upp på det mesta
och tycker att allt är kul! MEN det är perioder i träningen med blod svett o tårar! Han är
glad-sur
envis-lättövertalad
galen-låg
vill-vill inte
hög arbetsmoral-låg arbetsmoral

Ibland kan jag förstå vad de handlar om, tex. "Ah jag har kört på för mycket"
Men ibland har jag fan ingen aning, "jaha, va handlar de här om nu då?"

Ibland kan vi nöta och ibland kan vi bara köra få repitioner.

Han är även en hund med fix idéer. Som jag ibland vinner över och ibland måste kämpa länge med.

Zion är verkligen en hund som vilar sig i form, därför passar det bra för oss att köra flera sporter.

Han har en personlighet utöver det vanliga! Han kan skrika, vifta på hela kroppen och visa enorm kärlek till mig och dom han tycker om!


Han är bolltokig och galen i kamp! Går igång på olydnad och gillar att ta segervarv efter segervarv med dutten! 

Vi är oftast ett grymt team men ibland är vi inte riktigt överens. Det är en hårfin gräns mellan att curla och att övertyga.

Jag älskar den här hunden så otroligt mycket och han är min ögonsten. Han lär mig mycket, ger mig tålamod men mest av allt ger han mig så mycket glädje!!! Jag är så ofta stolt över honom och tacksam att han är just min hund! Men ibland tänker jag, kommer jag långt med denna hund så kommer jag utnämna mig själv till Sveriges bästa hundförare!


Knäppa knäppa Zizzi!



Ovido - Quiz & Flashcards