Rossignol

Direktlänk till inlägg 1 september 2013

Helgen!

Av Bella - 1 september 2013 21:45

Ja det blev en riktigt träningshelg! I lördags möttes vi upp och startade dagen med en frukost. Sedan åkte vi ut till skogs för Spår. Zion fick ett 500m spår med två pinnar och ett slut. Min plan för dagen var att utöka längden på spåret, då vi oftast lägger 300-400m. Och även se ifall han plocka upp pinnarna i spåret om jag inte sa något. Alltså, när Zion stannat vid en pinne så har jag tjooat BRAAA! Och belönat. Nu skulle jag bara vänta ut honom och se. Detta var även första gången jag gick nånannans spår själv. annars brukar spårläggaren gå med bakom. Det små regnade hela dagen till och från, så vi klampade runt i regnkläder! Blött var det och det regna väl som mest just när vi gick spåret! Zion kom iväg fint och hitta båda pinnarna men tog inte upp dom när jag bara var passiv så belönade att han stannat vid dom. Kan ju säga att vi inte tränat det så mkt på sidan av. Vi fortsatte och vi hittade slutpinnen, som han tog upp! Wohoo!! Duktiga lilla röd!
Vi körde upplet när allas spår var tagna! Wilja fick köra. 4föremål i rutan och 4 föremål in, bra jobbat! Zion fick också köra, han fick se Sanna gå ut på en rak linje och hon visa föremålet längst ut och droppa 2 föremål på vägen in. Zion hitta alla 3 som han kom in med till mig! Bra! Efter några timmar i skogen åkte vi till klubben och körde lydnad. Vi gick in och körde hela ettan tävlingslikt och man kan sammanfatta det som katastrof...av föraren! Punkt och slut! På kvällen åt vi god mat och drack lite vin hemma hos Maja och gick igenom dagens träning! Fick såklart mycke och bra tips till min "tävlings träning". Vi sov hos Maja och idag åkte vi och körde upplet och lydnad. Vi tränade mest på apporten, högersvängar, långfokus i fotgående och platsliggning. En kanon helg, alltid lika kul när Mallan kommer till stan :) Nu ser vi fram emot nästa helg då vi ska åka och kika på RM! Ska bli så kul!! Vi kommer även få vara med om våran första kull-kamp! :)

Endast en enda bild har jag tagit från helgen, här på våran förrätt! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards