Rossignol

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Bella - 5 maj 2013 22:16




Vi startade helgen med att åka till Friends Arena för att kolla Bruce Springsteen, Jag och Henning, Mäktigt med 55000 pers i publiken!

Zion sov hos Maja och Wilja hos brorsan.

Hämtade upp hundarna på Lördag fm och även Jamie fick följa med. Jag  lurade med Henning till Västerås, där valparna fick kika lite Agillity en kort stund. Vi åt lunch och åkte sedan ut på landet och gick en härlig långpromenad vid åkrarna. 

   

 

Fortsatte dagen med ett besök hos Hennings syster, där barnen kastade lite boll och pinne med valparna

     

 

Hem till Bresse för ett em dopp, Wilja är tokig i att bada och blir helt GALEN, Zion tycker det är helt okej och Jamie är en badkruka och står hellre och tittar på och ibland försöker sig till ett dopp men ångrar sig. Men ett dopp blev de för henne med till slut.  

   

 


På kvällen blev det grillat och soffhäng. Vi skulle kika film efter maten men jag va helt slut... mina vänner också...vi tok slockna i soffan efter efterrätten. 

              


Söndagen bjöd på mer Agillity, idag tävlade Pia, kul. Jag och valparna och Mariah med sin valp, satt i solen på en varsin filt och kika. Valparna skötte sig och det blev en bra miljöträning, dock somnade dom inte på plats men dom var lugna och fina när vi begav oss hemmåt. 


   



     


På eftermiddagen lämnade vi tillbaka Jamie, som förövrigt verkar har trivt rätt bra här hemma med oss. Så fin och så mysig! Jäklarns va jag gillar den tjejen! och Zion med, bästa syrran! 


Camilla lurade med mig på en löprunda i Gånsta spåret, HERREJÄVLAR vad jag har tappat kondis sen jag sluta med fotbollen, har väl aldrig haft nån riktigt bra kondis men HALLÅ,3 km ska man väl klara? nepp, Wilja och Camilla drog 3:an, jag och Zion vek av och tog 2:an, med 2 pauser, hahaha!! 


 


EN  BRA HELG (som egentligen mest har handlat om miljöträning och bad) AVSLUTADES MED GRILLAT MED GRANNARNA, HUNDARNA ÄR UTSLAGNA OCH NÖJDA..OCH DÅ ÄR JAG NÖJD! 



Ovido - Quiz & Flashcards