Rossignol

Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Bella - 21 maj 2013 21:49

Ikväll tränade vi lydnad med Emelie och hennes boxer Thilja. Alltid bra med någon ny som komenderar. Wilja gick fint! Vi avslutade med platsliggning, och vi har ju tränat på att ligga med hakan i backen men fastnat lite, wilja har bara klarat ca 1 min hemma och endast typ 35 sek ute i olika miljöer. Jag har slarvat på sista tiden och inte tränar lika intensivt som jag tänkt! Men ikväll, låg den jäkeln med hakan i backen breve Thilja i 2 MINUTER!! Jag stod helt chockad och tittade på och undra va sjutton som hände?! Kanon belöning och en super glad matte!! Nu är det bara att hoppas det ska gå vägen på tävlingen också!

Zion fick sig ett litet lydnads pass också. Vi körde klossen(vänster svängar), läggande och ställande under gång, apportering och en kontakt övning där Zion ska söka upp min vänster sida när jag är "under gång" (och hoppet, mest på skoj). Belönar mest med godis just nu då vissa gaddar är lösa och så saknar han några också så vi tar det lite lungt med kampandet ett tag till..

Från det ena till det andra...

Igår la vi spår, wilja fick ett skogsspår och Zion ett hårt lite kortare och ett längre i skogen ca 50 m ! Hejja va bra det gick! Fortarande svårt på hårda men det blir bättre o bättre!

Ovido - Quiz & Flashcards