Rossignol

Direktlänk till inlägg 5 januari 2014

Pass på

Av Bella - 5 januari 2014 22:03

Igår var vi till Örsensbro och spåra och valla!
Zion gick fint i vallningen och skötte sig bra! Spåren la vi innan vi åkte och valla! Det regna och va blött och (lite) kallt! Spåren låg nästan 3 timmar.. och Zion hade jätte svårt att fästa spåret och det blev inge bra alls.. Så jag bröt efter 1:a apporten! Han tog spår upptaget åt rätt håll men lite halvdant tyckte jag.. Så kändes rätt att bryta, det blev väl helt enkelt lite svårt för honom och trött var han efter vallningen! Synd på spåren annars en kanon trevlig dag i Örsa! Zion fick ju också träffa sin syster Stella och Mamma Thing, så det va kul! Ja, och såklart syster Jamie!
Dagen idag har bjudit på patrull träning. En rolig sådan! Zion fick en ljudfigge i början och en i slutet på en ungefär 350m lång patrull stig! Först "uppväcknings" figgen, markera han snabbt och tyvärr ljudligt, tog bort honom och började om, ljud igen, 3:e gången markerade han tyst, jag klicka och han fick springa ut till figgen, tyvärr kom ett lite ljud direkt efter klicket.. Det här med att markera tyst kommer vi få träna mkt på! Vi patrullerade och Zion gick fint, sista sträckan på stigen var grusväg, alltså ett terräng byte från skog. Jag tyckte Zion kändes mer ofokuserad när vi kom ut på grusvägen och det känndes emellanåt att vi nästan gick på en promenad bara men sen kom ljudet och han markerade det, ett liiiitet gnäll men jag kunde hålla emot en liten stund och verkligen se på Zion att det faktiskt var en figge där ute och då släppte jag! Blev kanon bra! Jag tror ju att Zion behöver gå av sig och coola ner sig för att få tysta markeringar. Men vi jobbar vidare! Fick tips av Merja för fortsatt träning! Käns kul och peppande!
Vi fikade en stund och kom på att vi skulle köra upplet! Wilja var först ut och skötte sig fint!
Zion fick också köra! Maja stod ute i rutan och visa ett föremål, så han skulle hajja vad vi skulle göra! Har ju inte kört så mkt upplet! Först hade jag sbk-täcket på men de åkte av fort då han INTE ville jobba med de på! Ska bli bättre att ha den på vid promenader..s u c k !
3 föremål in och han jobba så fint för att hitta föremålen! Duktiga lilla prinsessan!

Vi avslutade dagen med en promenad med Merja och Monica!
Imorgon väntar spår och lydnad och en jour natt på jobbet! Tisdag blir det en lydnads timme hos Frida Wallen, ska bli kul!!

Maja vallar med Zion!

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards