Rossignol

Direktlänk till inlägg 8 januari 2014

Kurs

Av Bella - 8 januari 2014 18:42

I måndags spåra vi igen. Jag hade gjort två olika spår o tanken med "spår övningarna" var att få igång Zion snabbare efter apport.. Ett jakt spår efter Maja och ett kort spår med mini ruta efter apport. Jakt spåret efter Maja började fint, där hade han sett henne gått ut med en leksak som hon drog efter sig.. Jag satt in honom i bilen igen. Spåret låg en timme kanske och innan vi började spåra så gick Maja på där hon hade gått av innan.. Vi började som sagt fint med ett direktpåsläpp och spåra bra! Tills vi fick hundmöte och Zion kom inte igång efter de.. Han fäste inte riktigt spåret och sen var vi helt ute o cykla.. Vi bröt och tog det andra spåret.. Nja.. Det där med ruta var väl inget som peppa igång honom direkt.. Spåret var halvdant där också.. Fäste inte riktigt där heller men sista biten fick han tag i spåret ordentligt och fick spåra fram till belöningen med motstånd i linan! Nej det gick helt enkelt inte bra.. Nu hade vi två dåliga spår dagar.. och jag funderar o funderar.. Har han spårat för mkt nu? Eller hade han BARA TVÅ dåliga dagar? Hade han inte lust? Kan han inte? Har jag på nått sätt påverkat honom negativt i spåret? Ja min plan var iaf att inte spåra förrän i helgen! Men jag är ju expert på att bryta mina planer så varför inte den här gången också? Matilda la ett 6-700 m lång spår till oss idag med spårupptag! (Fick ju reda på att det ska bli snö på fredag, så MÅSTE PASSA PÅ) och tur de.. För lille röd spåra bra idag! Matilda gav oss utmaningar i spåret och även bra PEPP! Zion jobbade verkligen fint och en stund hade han så hög fart att han missa en vinkel (jag skulle ha saktat in honom) men trots tappet så jobba han på så bra för att hitta tillbaka.. Jag sa till matilda o sanna. "Nu bryter jag" (tålamod) nej sa dom, och de va bra för vi kom ju vidare och han kämpa verkligen för att kunna få spåra klart! Jag är helnöjd med hans spårarbete och spårvilja!!

Vilda Wilja fick ett hårt spår som hon fixa lätt plätt!

Ja och igår var vi hos Frida och träna! Bruks apporten och framförgående! Fick även andra bra tips på att få en tonårskille att coola ner sig och lyssna på mig. Tex. När maja hämta link och kom in på planen igen så liksom låser han sig mot dom och skäller/gnäller/skriker och vill dit, lyssnar inte på mig och jag har svårt att bryta! Men nu kan det bara bli bättre!
Vi filmade gårdagens träning! Men skriver från mobilen nu och kan alltså inte länka men är man nyfiken kan man söka på youtube:
Zion framförgående

På fredag ska jag och matilda träna lydnad i inomhushall! Ska bli kul!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards