Rossignol

Direktlänk till inlägg 12 januari 2014

Kul helg!

Av Bella - 12 januari 2014 00:58

I fredags var jag och Matilda o träna en timmes lydnad i inomhus hall! Varmt och skönt! Zion var pepp och var kul att träna! Vi har inte tränat lydnad på ett tag, så vi körde igenom alla ettans moment (ej hoppet)! Dom satt fint!
Vi körde även:
*bruks-apporten, belöning gripande och ingång för sig! Gripandet var fint, lägger apporten på höjd för att sedan jobba mig ner mot marken. För att sen kasta den.. Lång väg på denna träning.. Hoppas vi får till den!
*Framförgående några svängar
*linförighet, bra fokus!!
*språng, kanon fina med belöning bakom! Mindre fin i linförigheten..
*platsliggning brevid Viggo! Inga problem! Vi var gömda då! (Och gick o kolla i shoppen, haha)
*kedjor med belöning efter transport! Fin attityd!!!!!

Idag åkte jag till skogs med Monika,Merja och Marie! Spår och patrull stod på schemat! Vi la ut ett parallel spår, jag och Merja! Till wilja och Dundra! 1,4km blev de med 4 apporter! Jag blev lite nervös och tänkte hur ska wilja klara de här?? Flamsigare hund får man ju leta efter och så hetsig att hon kan glömma bort att hon spårar PLUS en annan hund brevid (nu hade vi inte lagt spåren så nära) PLUS att vi inte spårat så mkt på sistonde! Ja jag var helt klart nervös! Medans spåren låg så "torr" patrullerade vi en omgång med våra hundar.. Zion känndes lite "jäktig" och fick försöka hejda farten på honom några gånger men stund tals jobba han fint och jag fick tillfälle att belöna! När alla gått igenom med sina hundar tog vi spåren! Jag tog ut Wilja och gick mot spårstarten, sele om och satt henne ner, hon kändes lite omochkring sig som alltid men kunde vänta fint på att Dundra skulle bli selad och klar! Då var det dax, spår sa jag till Wilja och hon klev ut i spåret och spåra ett fotsteg i taget.. Lungt och fint! Jag var chokad! Hon ökade takten och kom igång i fint tempo, tog en vinkel, över ett dike med vatten i och över en väg in i skogen igen och markera första apporten! Jag var fortfarande chockad!! Massa belöning men hon var sugen att fortsätta så fick hejda henne lite.. Klappa om gav massa leverpastej och bara pusta ut! Vi fortsatte hela spåret lika fint och trevligt med alla apporter in! Min fina svarten! Jag va så stolt över henne! Kände hon lite konkurans med Dundra som gick brevid kanske? Inte vet jag men fick en bekräftelse att Wilja är en fin hund när det gäller arbete! När hon verkligen kan koncentrera sig!
Spåren var klara och det var dax för patrull med 2 ljudfiggar ute! Kortfatta kan jag säga att Zion jobbade fint på stigen och tog båda ljuden fint och knäpptyst! Duktig! Sen blev det fika och Zion och Ila fick busa av sig på åkern, dom lekte och lekte och lekte!
Vi avslutade kvällen med en runda i Gånsta med Matilda och Viggo! Och en skönt myskväll! Alldeles trötta var vi ikväll!!

Imorgon väntar mer träning, vi hade velat spår men får se va snön bestämmer!! Annars blir det upplet och promenix!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards