Rossignol

Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av Bella - 6 oktober 2014 18:01

Mitt lilla hjärta, Zion är en hejjar på att ha fix ideer! Ja ni vet med tjänstetecket bla. Det ska suras o tramsas först o sen kan man göra tusen sök skick utan att märka att täcket är på!

Var till Frida härom veckan och ville träna skott eftersom att han reagerat på skott tidigare. Vi sköt av 2 skott först i olika aktiviter. Frida gick iväg o sköt o när hon kom tillbaka sa hon nått i stil med: han är inte skottberörd han har en fix ide!
Hahah!! Fix ide, jag de låter som Zion de! Men ändå skönt att höra!!!

När skotten kom tog det några sekunder innan han reagera, han varken skaka eller matvägra, kunde leka efter och gick inte upp i nån värre stress och när övningen var över skaka han av sig! Därav kunde hon göra sin uppfattning om "fix ide" Vi gjorde olika övningar där han var i rörelse och när han stod på en höjd! Under en timme drog vi av 10 skott. Frida hjälpte mig o Maja sköt! Sista skottet låg han oberörd på bordet! En ganska så jäkla bra avslutning! Nu fortsätter kampen att vara ännu mer envis än Zion! Och jag känner på mig att det här kommer jag vinna!
Jag har mail kontakt med Frida hela tiden också och det är ju så jäklans bra!



Från fix till träning!
I lördags var jag o Pia på agilitykurs, 2 h privat träning för Ewa-mari!
"Kul att se sånna häftiga aussies" fick vi höra!! Kuuul att vi har galna,orädda o så cooola aussies tycker jag!! Dom är ganska lika Vasco och Zion! Fart är bra, ju snabbare desto bättre, river man på vägen gör det inget bara det går fooooort!!!
Vi tränade alltså 2 h hoppteknik! Precis vad vi behövde! Massa bra tips och trix! Och grabbarna skötte sig super bra!! Så kul! O jävlar va taggad jag är att kööööra!! Hoppas vi får till det med ridhus träning i vinter, vill träna o tävla nu nu nu!! Men agility är verkligen en sommarsport, mkt roligare att springa barfota i gräset o sitta o sola mellan loppen!

Lydnaden då!

Apporteringen går åt helt rätt håll. Jag fortsätter träna en apportering per träningspass! Och han vet hur han ska gripa och han vet att hög fart är rätt fart!

FRIAFÖLJET! Fortfarande mitt favorit moment! Men nu har han börjat tränga! Såklart! Det är fortfarande härlig attityd, en glad svans o kul att träna! Men nu ligger fokus på rätt pos. OCH behålla attityden och glad svansen! Svår balans där enligt mig!
Vi kämpar på!

Fjärren! Har tränat om och tränat rätt! Nu börjar de ta sig med helt korrekta o fina rörelser! Kör på planka o tänker behålla den ett tag till! Tränar stadga i frambenen och raka upp sättanden o ned lägganden!

Idag fick Maja kolla på krypet och det fanns inte så mkt att anmärka på! Förrutom en liten frysning i starten! De ska jag kolla om det var en tillfällighet eller bli till ett problem!


Wilja är skadad! Min fina stora svarten är halt! Hon som får mig att komma runt löpar rundorna! Imorgon ska vi springa igen jag vette tusan hur det ska gå utan Wilja!! Fan fan fan!!!vi har fått medicin av Maja och så blir det koppel vila i 2 veckor o sen får vi se!!! Stackars stackars Wilja!!! :(

Ovido - Quiz & Flashcards