Rossignol

Alla inlägg den 28 oktober 2014

Av Bella - 28 oktober 2014 22:44

Idag fick wilja gå ett blodspår, de va ett tag sen! Hon tycker verkligen att det är super skoj! Hon är mkt mer noggrann o lugn jämnfört med ett vanligt person spår! Det finns ingen bättre belöning än ett älgskonk! Idag la jag blodspåret själv i en ganska dålig skog med tråkig terräng, mkt ris, träd, barrmark, täta buskage och stigar hejvilt! Det blev mkt vinklar för att kunna ta sig fram! Det är så häftig när hon tar vinklarna sådär super ordentligt!! Bloduppehållet var inga problem heller! Kul!!! En mkt nöjd tjej som hade fullt upp i flera timmar att tugga i sig skonken! Nu väntar den mindre trevliga "spy-upp-pälsen" spyan! Hahaha!

Mkt nöjd över Willie Wonkan idag!

Zion fick göra ett gäng markeringar på Maja, en hel del gömda o även några öppna! Han är duktig och tänker framslag, så det ser riktigt fint ut!

Klara i skogen blev det lydnad på klubben! Jag värmde upp Zion lite o fick sen 2:an komenderad!
Det kändes lite sisådär! Dålig fart i apporten, Snett uppsättande vid läggandet, satt sig inte på hoppet! Äsch egentligen ingen big deal men när allt inte ser ut som de brukar.. Då tycker jag att det gått dåligt!
Nått jag måste komma ihåg att träna är mina "kedjor" med upptaggande apport så vi kan behålla samma fina fart som när vi tränar det enskilt! Ett steg i taget..
Nått som gick skita skita bra var fjärren! Dock på planka men första gången jag gjorde hela momentet utan belöning mellan skifterna och han gjorde det så bra!! Jätte fint!!

Sen fick han krypa lite och sen var vi klara för idag! Pizza o medlemsmöte på klubben fick avrunda kvällen!
Maja och Matilda, jag älskar Er!

Ovido - Quiz & Flashcards