Rossignol

Alla inlägg den 10 november 2014

Av Bella - 10 november 2014 19:40

Världens bästa lediga Måndag!
Starta dagen men en som vanligt JAG-ÄR-LEDIG-SOVMORGON!

Planen var att möta upp Majson i skogen vid 9.30 Planerna ändrades då jag fick ett sms, ett viktig sms, jag var tvungen att styra om och åka in till jobbet! Maja va så snäll o la ett spår åt Wiljan medans jag var in till stan OCH FICK NYTT JOBB!!! Så jävla glaaad!!!!! Inom samma företag men på ny enhet!! Livet går åt rätt håll!

Nåväl lite senare än bestäm dök jag upp i skogen! Rapport för Jejjan med bla. nya roliga övningar! Zion fick markera, nära, långt ut, dolda osv. Nu när han gått så bra så länge så tipsa Maja om att börja ha ner rullen mot marken, eftersom han framöver ska huka sig ner för att ta egen rulle. Vi flytta då fram Maja nära o hon la rullen på marken med sin hand under.. Lite fundersam blev han först o undrade lite vart rullen var en stund men tog den sen o kom in med den! Vi avslutade med två sådanna!
Bra!

Wilja fick gå Majas spår som va ca 500m med 2 pinnar o ett slut! Gick prima! Alla pinnar in! Hon är rolig för hon greppar ju pinnen i farten o fortsätter spåra med den i munnen. Då brukar jag ropa lite, halluu vill du kanske ha en köttebulle? Lite belöning kanske? Ibland kommer hon på att hon fantiskt kan tänka sig en liten belöning men ibland ångar hon på med pinnen i munnen till nästa pinne! Eller släpper den på vägen! Ja hon kör sigt eget race och belöningen är helt klart att få fortsätta spåra! Härliga hund!

På eftermiddagen blev de lydnad på fotbollsplanen bakom badhuset! Bra med lite ny miljö! Det gick bra och Zion var pepp! En lite promenad runda med Viggo och Wonkan fick avrunda dagens träning!

Bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards