Rossignol

Alla inlägg den 21 december 2014

Av Bella - 21 december 2014 16:03

Idag åkte jag med Merja till Örsensbro och körde ett sök pass med 2 andra ekipage!

Rutan var redan snitslad så vi behövde bara valla av! 200 m lång!

Min plan idag var helt dolda figgar, Station 1 på djupet m direkt belöning plus nån markering!

Han jobbade jätte bra i ett behagligt tempo genom hela rutan, först tyckte jag han nästan kändes lite loj o tänkte guud va seg han är, men kom på sen att öppna figgar ger ju mer spring i benen och dolda figgar mer "på med näsan" Därav skillanden på farten, hur han sett ut de senaste passen! Vi fick iaf till några riktigt fina flyings skick men resten var stilla från stigen.. Han gapa o skrek på några skick för att få komma iväg o på några skick stack han utan att jag sagt sök, då tog jag tillbaka honom! Jätte kul att han är så taggad men det är jag som bestämmer på stigen! När jag har ryggen mot honom betyder det flyings, har jag ansiktet mot honom betyder det stanna o vänta på ett "sök" komando!

Fina markeringar och ingen tvekan utan tar dom direkt o kommer till mig! DOCK slarva han med överlämningarna idag... Kastar ut rullen en bit från mig och står som på nålar o väntar på att jag ska säga "visa"! Jag slarva tillbaka och lät han gå på påvis! Haha, en gång är ingen gång!

Men det va så kul med nya figgar o ny ruta, det tyckte Zion med! Tack att vi fick följa...

Merja tog fina julbilder på Dyrka så jag ville också göra det.. Gick inte lika bra för oss som för dom! Haha

Ovido - Quiz & Flashcards