Rossignol

Alla inlägg den 30 december 2014

Av Bella - 30 december 2014 19:26

Efter en sömnlös natt på jobbet så åkte vi ut till skogen och mötte upp Maja och Malin för lite sök träning!

Dom hade vallat och fixat en fin ruta där man kunde få ut 6 skick med helt dold figgar!

1. Rakt ut på djupet, öppen figge som satt ner. Han gick aningen snett ifrån mig men drog sen in rakt och fick träff. Maja belöna kvar på platsen och jag gjorde en "triangel" inkallning. Med hjälper, att jag gick ut i skogen o mötte upp. Vi gick gemensamt tillbaka till stigen

2. Rakt ut på djupet, öppen figge som satt ner. Malin belöna Zion fram och jag kalla in på en flying till andra sidan.

3. Flying rakt ut på djupet, öppen figg. Belönade framåt

4. Flying ut på dold figg, rakt ut på djupet ett litet framslag o träff!Jag hämtade in Zion till stigen.

5. Skickad från stillastående. Rak ut på djupet med dold figg!

Djupet idag va mellan 50-70m! Han gick väldigt rakt och ända ut på djupet trots hel dolda figg! Jag är super nöjd över passet!

Och upplägget blev bra, fick träna: *flyings
*helt dolda figg
*triangel inkallning
*skicka från stillstående på stigen
*och att Zion kommer in snett mot mig i en flying så han måste vinkla mot mig och sen rikta upp sig när han paserar mig för att komma ut rakt mot figg! Rakt och rätt, Inte rakt men snett, om ni förstår hur jag menar?! Haha!
Det gjorde han iaf riktigt jäkla bra idag! Nöjd över passet!!

Snart är vi redo för "station 2" och tomslag! Inte än... Men snart! :)

Wilja fick gå en liten promenad i snön idag! Mysigt väder idag alltså!

Ovido - Quiz & Flashcards