Rossignol

Alla inlägg den 3 juli 2015

Av Bella - 3 juli 2015 22:08

Igår åkte jag o Pia till Fagersta! 2 st agilitylopp stod på schemat!
Solen stekte och det var sjukt varmt! Ingen skuggplats fanns så där satt vi en hel dag och fick oss en varsin bondbränna! Haha

Första loppet kändes väldigt sansat o bra. Zion tog alla kontaktfält helt perfekt och det flöt på bra fram till slalomet! Slalomingångarna har vart dessa dagars svårighet! Han har inget sug in i slalomet!!
Och när någonting strular på plan blir han förbannad på mig och visar de mycket väl genom att hoppa och skälla på mig! Sen slår det slint o han tycker han klara resten av banan bättre själv!

Andra banan började med en tjuvstart som jag tänkte rädda upp (vilket ALLTID är omöjligt, så dumt av mig, jag veeet ju de) det innebar disk redan efter andra hindret.. Vi fortsatte banan men allt var helt galet. Han tog inte ett enda kontaktfält och hoppade hindrena som han själv tyckte! Skulle helt enkelt diskat oss direkt o tagit om starten!

Idag åkte jag själv, lite tråkigt men själva agilityn väger upp så det är värt att sitta o vänta på 3 st ca 30sek lopp mellan kl 13.00-19.00 Och en perfekt skuggplats fick vi också!

Idag var jag stenhård i starterna! Skulle inte släppa igenom en enda tjuvstart var planen! Zion har alltid haft "mellan" komando mellan mina ben o sen sitta stanna! Men eftersom att tjuvstarterna blev värre o värre så ändrade jag häromdagen till liggande start!
Funkar väldigt bra! NOLL tjuvstarter idag! Med ett väldigt bestämt ligg kvar x antal gånger så ligger han där o rycker men vågar sig inte upp! Yeey! 1-0 till Bella!!

Först loppet började också så himla bra men jag slarva i min handling och var inte tillräckligt tydlig! Zion goes bananas resten av banan!

Andra loppet skärpte jag till mig, och jävlar va fint han gick fram till slalomet, som han bara sprang förbi (5fel), ropade tillbaka honom o då tog han de och fortsatte banan kontrollerat (en halv krock fick vi till också, 5fel) in i mål med 10 fel men super nöjda! Kollade såklart tiden efter och han är fan snabb!(bara 2:a gången jag får en tid på Zion,haha) Han ligger bland hundarna i toppen!!

3:e och sista loppet var jag bra trött! Solsting och hungrig (kan ju knappt äta när jag tävlar) gick jag in på banan och var helt ofokuserad så det blev bara skit av den banan!

Nåväl, är super nöjd över att starterna fungera så bra och hoppas verkligen att de håller i sig! Nu ska jag träna mer, mycket mer än vad jag gjort innan! Slalom prio ett!


Faaaan va kul det är och faaan vilken coool hund jag har!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards