Rossignol

Alla inlägg den 13 juli 2015

Av Bella - 13 juli 2015 02:44

I Onsdags åkte vi upp till Idre. Jag,Matilda,Viggo och Zion! Vi kom fram ganska sent på kvällen till deras jätte fina stuga! Fantastiskt läge med fin utsikt över fjälltopparna!

På Torsdagen vakna vi till ett riktigt piss väder! Så vi planerade en tur runt om i skidspåren. Vi hade bestämt innan att jag skulle få låna Matildas kängor att vandra i, då jag själv inte har några egna bra kängor. Vi missa lilla detaljen att jag kanske skulle provat att gå lite i dom innan... Det blev en tuff runda på nästan en mil med så onda fötter att jag näääästan ville gråta, och jag fick skavsår delux! Vi promenerade denna dag i varma byxor, 3 lager tröjor, mössa o fingervantar.

På fredagen vakna vi till samma pissväder men liiiite varmare så vi kunde lämna mössorna hemma! Vi uteslöt vandring denna dag eftersom att det såg ut som nån elak jävel hyvlat bort skinn från mina hälar. Men efter att ha fixat o trixat med grejer köpt från Ica så fick jag till ett någorlunda skydd till mina skavsår och vi gav oss ut på ett litet träningspass för hundarna. Upplet i en fin ruta och även markeringsträning med fastarullen! Gick kalas!  Vi promenera vidare ner till Intersport och jag köpte mig ett par egna kängor! Tillbaka i stugan så slappa vi en stund men var överens om att vi faktiskt va här för att vandra så en liten tur till var ett måste innan dagen va slut! Vi tog bilen till "Stadion" och tog oss runt 5km i skidspåren. Sen åt vi pizza, drack nästan 3 flaskor rosevin och spela (mini) biljard i flera timmar! Helt besatta blev vi. Vi började spela lite redan på dagen! Haha

Lördagen vakna vi lite halv bakis och det var strålande väder! Typan! Haha
Nej de riktigt nice med bra väder och vi packa ihop oss o tog bilen för att vandra upp till toppen på Städjan! Vi svängde in till Intersport innan och jag köpte på mig ett gäng skavsårplåster och fick lite tips, så fötterna kunde hålla några timmars vandring! Det gick skapligt! Inte helt smärtfritt och första timmen stanna vi ett par gånger så jag kunde tejpa om och tejpa på! Vi gick offroad och tog en omväg upp för berget med valden sen att ta leden vägen tillbaka! Vi fika på toppen innan vi traska nedåt igen!
De va ganska skönt att få sätta sig i bilen o aaaav med skorna! Vi stannade till vid en super mysig badplats där hundarna fick bada o svalka sig innan hemgång! Ett gäng ridandes på hästar kom o sällskapa oss en stund också!

Tillbaka till stugan blev det dusch, pasta o nån öl ute på altan. Vi va såklart sugna på biljard men alldeles för trötta så de blev bara några matcher innan vi däcka i soffan med godispåsen i högsta hugg!

En härlig dag! Hundarna somnade när vi kom tillbaka, trötta o nöjda! Om vi gick en mil... Så sprang nog dom säkert 2... Så härligt att se när livet leker för de 4 benta!

Idag tog vi bilen ca 5mil och vandra längst en led som tog oss till Norska gränsen! Vi valde att gå över till Norge och vandra lite där också! Vi fika och hängde lite i Norge innan vi begav oss hem till Sverige igen (hahah) och sista biten tillbaka till bilen. Fantastisk miljö med vattenfall, bäckar, snö och utsikten... Grymt!

Idag kände man sig väldigt mör o lite sliten, kvällsmaten blev mackor och vi spela inte ens biljardl! Haha! Film o snacks framför tv:n heeeela kvällen! Supermys! Sista kvällen med gänget och imorgon åker vi hem! Hade jag inte saknat Henning och Wilja, så hade jag gärna stanna lite längre!

Men Zion är också sliten och har haltat lite ikväll, överansträngd gissar vi på, så nu väntas en vecka koppel vila så han får vara pigg och fräsch till v.30 och söklägret!

Ska även få bli vila för nästa vecka, SKO VILA!

Ovido - Quiz & Flashcards