Rossignol

Direktlänk till inlägg 25 maj 2013

Lk1

Av Bella - 25 maj 2013 01:59

Jahopp igår kväll tävlade Wilja Lk1 och det gick ju bra. Ett 1:a pris och 2:a på pallen! Jag är riktigt stolt över mitt yrväder som gjorde bra i från sig. Dock är hon lite stökig, det där med att miljö träna har jag liksom missat med henne! Hon blir stissig i "tävlings miljö". Mkt rörelse och mkt hundar, det är jobbigt. Vilket hon även visar på tävling såklart! Miljön är jobbig och matte är tok nervös, inte konstigt att hon inte riktigt är sig själv under tävling! Men som sagt, vi har gått i från KAOS tävlingar där Wilja haft noll kontakt med mig på linförigheten och mest kikat på annat eller luktat i gräset, tagit "seger" varv på inkallning, gått bananas mellan momenten och rest sig på platsliggningen bla. Igår startade vi som nr2 av 11 ekipage.


Platsliggning, 10p  Inge haka i backen som jag velat men hon låååg kvar!


Tandvisning, 10 p


Linförighet, 6 p, Snett sitt och dk. Efter tandvisningen blev Wilja rätt låg (konstigt nog??) och jag fick svårt att ens få in henne i fotposition vid starten och vi startade linförigheten dåligt, när vi hade börjat gått och jag försökte peppa upp henne lite då säger domaren åt mig att släppa lite på kopplet och där tappade jag all fokus med Wilja och första halt blev dålig, vi fortsatte och snabbt var Wilja med på banan och vi gjorde en rätt fin linförighet, hon släppte inte fokus på mig en enda sek!! Det är de vi har tränat allramest, fokus!!! Så jag är missnöjd som sjutton över vår usla start och låga poäng, men jag är toppen nöjd med Wiljas fina fokus!!


Läggande under gång, 9p, kropsskomando, medvetet tittar jag ner på henne samtidigt som jag säger "stanna", detta för att hon läggr sig snabbare då.. har liksom inte lagt ner så mkt träning på att ta bort de.


Inkallning, 9 p, extra sväng. Bra fart in till mig, så bra fart att hon springer förbi en bit för att sedan vända och sätta sig fint brevid mig, 


Ställande. 9p, kroppskomando omedvetet, undrar vad jag gjorde?! Kanske tittade ner på henne som jag gör läggandet?! 


Apportering, 8p, lätt tugg, Här har jag tränat mkt på att hon ens ska ta apporten, bara belönat att hon tar den, för hon gillar liksom inte att ta den.


Hopp, 8,5, dåligt avslut. Hon sätter sig snett vid min sida i väntan på belöning, TROTS att jag på senare tid aldrig avslutat med hoppet i träning pga. att hon vet att det är sista momentet och belöning kommer.Men hon är full av förväntan vid hoppet ändå.. mig kan man inte lura sa hon! 


Helhet, 7p Wilja va så jäkla fin under hela tävlingen och höll sig vid min sida och var lugn och fin... Jag kan ju inte belöna henne så mkt på plan, det räcker med en snabb rörelse och ett litet högre; BRAAA ! Så är hon uppstissad till TUSEN! Och börjar hoppa på mig för att ta belöning, skälla eller springa några segervarv, så henne belöning är ett viskande/lungt braaaa och en liten klapp på bröstet! Hihi tråkigt det låter och säkert ser ut men av erarenhet så vet jag att jag gör rätt!! 

 

Totalt 169 p , Det är jag nöjd med och därav avslutar jag Wilja i tävling helt! Detta var vår sista tävling. Vi uppnådde målet, som var 1:a pris och pallplats! Men jag kommer fortsätta träna henne, nu i 2:an då. Ska bli kul med nya moment! Men jag undrar om jag kommer tycka det är lika kul att träna något man inte ska tävla..... 

 

Min fina fina Wilja!

 




OCH SÅ DET VIKTIGASTE... Tack till Bästa träningskompisen Maja, som hjälpt mig att få ordning på Wiljas lydnad. Bra tips, mkt hjälp och härlig pepp har vi fått...Detta hade vi aldrig fixat utan henne!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards